PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye’nin İç Bölgeleri
COĞ464
8
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Türkiye'nin iç bölgeleri ve yörelerinin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bunlara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak
Ders İçeriği
Türkiye'nin İç bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir.
Hafta
Konu
1
Doğu Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri
2
Doğu Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü ve Toprak Özellikleri
3
Doğu Anadolu Bölgesinin Hidrografya ve Nüfus Özellikleri
4
Doğu Anadolu Bölgesinde Yerleşme Özellikleri, Tarım ve Hayvancılık
5
Doğu Anadolu Bölgesinde Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri
6
Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri
7
Güneydoğu Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü, Toprak ve Hidrografya Özellikleri
8
Ara Sınav
9
Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Nüfus ve Yerleşme Özellikleri
10
Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Tarım ve Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri
11
İç Anadolu Bölgesinin Jeoloji ve Jeomorfoloji Özellikleri
12
İç Anadolu Bölgesinin İklim, Bitki Örtüsü, Toprak ve Hidrografya Özellikleri
13
İç Anadolu Bölgesinin Nüfus ve Yerleşme Özellikleri
14
İç Anadolu Bölgesinde Tarım ve Hayvancılık, Madenler, Sanayi ve Ulaşım Faaliyetleri
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Türkiye'nin İç bölgelerinin imkânlarını ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca fiziki coğrafya özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca beşeri coğrafya özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Türkiye'nin iç bölgelerinin başlıca ekonomik coğrafya özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355158