PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türkiye’de Arazi Kullanımı
COĞ404
8
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu derste öğrencilere, arazi, araziden yararlanma ve arazi kullanımı kavramları, arazi varlığının tespiti ve arazi bölünüşü, arazinin yararlanma yönünden verimlilik durumuna göre sınıflandırılması, bu tasnife göre araziden en iyi yararlanma yollarının araştırılması ve planlanması konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Coğrafi sentezler sırasında karşılaşılan sonuçlardan hareketle, her coğrafi potansiyelin (yer şekilleri, bitki örtüsü, iklim özellikleri, su kaynakları ve nüfus potansiyeli gibi) kullanım potansiyelinin neler olduğunun yakın çevre ve Türkiye’den hareketle belirlenmesi. Coğrafi potansiyelin kullanılması sırasındaki sorunların arazi çalışmalarıyla gözlenmesi, olması gereken “Araziden Yararlanma” yaklaşımının örneklerle açıklanması.
Hafta
Konu
1
Arazi kullanımı ve araziden yararlanma kavramları
2
Arazi kullanımın tarihi
3
Araziden yararlanma şekilleri
4
Arazinin tarımsal kullanılışı
5
Su kaynakları potansiyeli
6
Yeraltı zenginlikleri
7
Ara sınav, Arazi kullanımını etkileyen unsurlara giriş
8
Arazi kullanımı ve insan
9
Kayaç türleri ve arazi kullanımı
10
Eğim ve arazi kullanımı
11
Eğim ve arazi kullanımı 2
12
Ovalar ve arazi kullanımı
13
Plato ve dağlarda arazi kullanımı
14
Plato ve dağlarda arazi kullanımı 2
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Arazi kullanımına yönelik coğrafi açıdan öneriler sunar
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Araziyi en uygun değerlendirme koşullarını açıklar
5
5
4
4
4
5
5
5
5
5
4
5
5
5
Arazi kullanımı ve araziden yararlanma kavramlarını açıklar
5
5
5
4
4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
Ortalama Değer
5
5
4,67
4,33
4
5
5
5
5
5
4,67
5
5
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355159