PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
COĞRAFYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Davranış Coğrafyası
COĞ448
8
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Coğrafya -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Davranışların neden olduğu tutum ve değerlerin mekansal boyutunu kavratmak
Ders İçeriği
Yer Duygusu Yer Sevgisi Yer bağımlılığı
Hafta
Konu
1
Tanışma ve dersin işleniş biçimi hakkında bilgilendirme, Derse girişi, İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre ve mekan Kavramlarının Tanımı, Sosyal çevre türleri
2
Mekan ve çevrenin davranış üzerine etkisi
3
Davranış ve çevre
4
Yer duygusu
5
Sistem Kuramı ve insan davranışı analizi
6
Bronfenbrenner’in Ekolojik Modeli, Ödevler Hakkında Görüşme
7
İnsanın yaşam döngüsü, doğum öncesi dönem ve insanın bebeklik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar
8
ARA SINAV
9
İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve coğrafya (I)
10
İnsanın çocukluk dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II)
11
Gençlik dönemine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I)
12
Yer bağımlılığı
13
İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (I)
14
İnsanın genç yetişkinlik dönemlerine ilişkin biyo-psiko-sosyal gelişimi ve yaşanan sorunlar (II)
Program Çıktıları
1
Coğrafya alanında lisans düzeyde belirli bir konuda güçlü bir alt yapıya sahip olur
2
Bilgilerini gerek teorik coğrafya, gerekse coğrafyanın uygulandığı başka alanlarda kullanabilir donanımda olur
3
Coğrafya alanında veya coğrafyada kullanılan diğer alanlarda karşılaştığı problemlere çözümler üretebilir
4
Coğrafya uygulamaları için yeni teknikleri ve teknolojik araçları yetkinlikle kullanabilir
5
Disiplinler arası çalışmalar yapabilir
6
Eleştirel bakış açısına sahip olur
7
Yaşam boyu öğrenimin önemini kavramış ve kendini sürekli geliştirmeye açık olur
8
Bireysel sorumluluk alabilir
9
Zamanını iyi kullanmayı bilir
10
Etik değerlere bağlıdır
11
Sosyal ve kültürel farklılıklara saygılı, ayırımcılığın her türlüsüne karşıdır
12
Coğrafya ile ilgili farklı alanlardaki uzmanlarla işbirliği kurabilme becerisi kazanır
13
Karşıt görüşleri değerlendirebilme, standartlarla test edebilme becerisi kazanır
14
İlkeli olmayı öğrenir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Davranışın mekansal ve sosyo-kültürel temellerini bilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsan davranışlarının nedenlerini genel çerçevede değerlendirebilecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Günlük hayatta insan davranışı ve mekansal ilişkilerine dair farkındalığı artacaktır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal hizmet, davranış ve sosyal çevre ilişkisini kavrayacaktır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnsanı, davranışı ve çevre ile etkileşim süreçlerini yorumlayabilmesini öğrenecektir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355161