PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
KİMYA
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Korozyon
KIM424
8
3 + 0
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Kimya -
Lisans
(yüz yüze)
Amaç
Korozyon ve korozyona sebep olan maddeler hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak
Ders İçeriği
Korozyonun temelleri, çeşitli ortamlarda metalik korozyon, potansiyel-PH diyagramları, pasiflik, asidik, bazik ortamlarda korozyon, çeşitli kimyasal korozyonlar, korozyondan korunma, korozyon test yöntemleri
Hafta
Konu
1
Korozyon tanımı ve sınıflandırılması, korozyonun önemi ve korozyon kaybı
2
Korozyon türleri, korozyon hızı belirlenmesi
3
Kimyasal korozyon, metalik filmler
4
Metallerin kimyasal oksidasyonunun termodinamik ve kinetiği
5
Elektrokimyasal korozyon, elektrokimyasal oluşum düzenleri
6
Galvanik korozyon hücresinin işlevi, korozyonun iç ve dış etkenleri
7
Polarizasyon, pasifleşme
8
ARASINAV, Korozyonun ölçülmesi
9
Korozyonun ölçülmesi yöntemleri
10
Çeşitli ortamlarda korozyon, atmosferde korozyon
11
Toprak altı korozyonu, biyolojik korozyon, sularda korozyon
12
Korozyona karşı önlemler, yüzey kaplamalrı ile korunma, inhibitörler
13
Katodik korunma
14
Korozyona dirençli malzemeler
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerle dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip ederek ulusal veya uluslararası üniversite, kamu ve özel sektör kuruluşlarında araştırma-geliştirme çalışmalarını yapabilme becerisine sahip olmak
2
Fen Bilimleri ve Kimya dalları ile ilgili konularda yeterli bilgi ve deneyime sahip olma; uygulamalı araştırma projeleri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3
Kimya uygulama alanında gerekli metod ve teknikleri uygulayabilmek, ilgili cihazları etkin olarak kullanabilme becerisi; alanıyla ilgili bilişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip olmak
4
Bireysel çalışma becerisi, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olmak
5
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
6
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek
7
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisine sahip olmak
8
Bilgiye erişebilme ve veri tabanlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
9
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
10
Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilmek
11
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli olmak
12
Çağın sorunlarının farkında olmak
13
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Pratiğe dönük korunma yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı disiplinlerde görev yapacak ve korozyon sorunlarıyla karşılacak kişilerikorozyon konusunda beceri sahibi olur
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Korozyonun ana esaslarının öğrenilip benimsenmesi ve bunları uygulayabilme yeteneğini geliştirir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355367