PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
FEN FAKÜLTESİ
MATEMATİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sayısal Yöntemler
MAT429
7
3 + 0
6,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Matematik -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Sayısal yöntemleri öğretmek, kullanım alanlarını anlatmak ve bilgisayar ile problem çözme yeteneği kazandırmaktır
Ders İçeriği
Sayısal Yöntemlere Giriş, Matematiksel Modelleme, Hatalar, Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümleri, Sabit Nokta İterasyonu, Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümleri, Farklar, En Küçük Kareler Yöntemi, İnterpolasyon, İnterpolasyon Türleri, Nümerik İntegrasyon
Ders Veren
Emrah HASPOLAT
Hafta
Konu
1
Sayısal Yöntemlere Giriş
2
Matematiksel Modelleme
3
Hatalar
4
Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümleri
5
Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümleri (devam)
6
Sabit Nokta İterasyonu
7
Lineer Denklem Sistemlerine Giriş
8
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözüm Yöntemleri (Gauss Eliminasyon- Gauss Jordan)
9
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözüm Yöntemleri (Gauss Seidel- LU Ayrıştırma)
10
Farklar
11
En Küçük Kareler Yöntemi
12
İnterpolasyon
13
İnterpolasyon Türleri
14
Nümerik İntegrasyon
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
3
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
1
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
2
1
Final
2
1
Ödev (Sunum)
1
1
Ders İş Yükü:
159
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
6,24
Program Çıktıları
1
Matematik alanındaki güncel bilgileri içeren bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2
Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisine sahiptir.
3
Matematik problemlerini çözebilmek için gerekli analitik düşünme, soyut düşünme, yayın araştırması ve diğer kaynakları kullanma becerisine sahiptir.
4
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
5
Matematik problemlerini çözmek için gerekli olan uygun yöntemleri ve teknikleri seçme, ispat tekniklerini kullanabilme ve çözüm için karar verme becerisine sahiptir.
6
Bireysel ve gruplarla (takım halinde) etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine sahiptir.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi sürekli olarak yeniler.
8
Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisine sahiptir.
10
Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
11
Girişimcilik ve yenilikçilik tarafını sürekli geliştirme, matematiksel çözümlerin ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak, çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Matematiksel Modellemeyi kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lineer Denklem Sistemlerinin Çözümlerini yapar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
En Küçük Kareler Yöntemini kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Lineer Olmayan Denklemlerin Çözümlerini yapar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İnterpolasyon ile eğri uydurmayı kavrar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355524