PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Rusça III
TDE429
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Türk Dili ve Edebiyatı -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Rusça III dersi, temel düzeyde Rusça bilgisine sahip öğrencilerin dil becerilerini daha da geliştirmeyi hedefleyen bir derstir. Bu ders kapsamında öğrenciler, günlük yaşamda karşılaşabilecekleri durumlara uygun olarak daha karmaşık ifadeler kurmayı, farklı zaman kiplerini kullanarak konuşma ve yazma becerilerini ilerletmeyi öğrenirler. Ayrıca okuma ve dinleme etkinlikleriyle kelime dağarcıklarını zenginleştirir, çeşitli metin türlerini anlayarak yorum yapma becerilerini geliştirirler. Ders, öğrencilerin orta düzeyde Rusça iletişim kurabilen bireyler olarak dilsel yeterliliklerini pekiştirmelerini ve gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumlara Rusça olarak yanıt verebilmelerini amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Rusça cümle yapıları, ileri düzeyde konuşma, metin oluşturma, sunum yapma, dil bilgisi öğretimi.
Hafta
Konu
1
Giriş
2
İsimlerin, sıfatların, zamirlerin bulunma hali ve belirtme hali (tekrar)
3
Yönelme halinde isimlerin aldığı takılar; öznesiz cümlelerde Yönelme hali; kendilerinden sonra yönelme hali kullanılan fiiller, yönelme halinde kullanılan edatlar.
4
Нравиться- понравиться fiilleri ile yönelme hali kullanımı
5
Bulunma halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri
6
Bulunma halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri
7
İlgi halinde isimlerin aldığı takılar; ölçü ve miktarın igili haliyle belirtilmesi; tarihin ilgi haliyle belirtilmesi; kendilerinden sonra -ilgi hali kullanılan fiiller.
8
Ara sınav
9
İlgi halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri
10
Vasıta halinde isimlerin aldığı takılar; vasıta halinin dönüşlü cümlede kullanılması; edatlarla vasıta hali; vasıta halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri
11
Vasıta halinde sıfatların ve zamirlerin çekimleri
12
Doğrudan ve dolaylı anlatım
13
Hikâye okuma, anlama ve anlatma
14
Sınav
Program Çıktıları
1
Türk edebiyatı ve edebiyat tarihi, Türk lehçeleri-alfabeleri Türkiye Türkçesi, Osmanlı Türkçesi, Eski Anadolu Türkçesi ve yazılı (Eski ve Yeni Türk Edebiyatı) ve sözlü (anonim edebiyat, âşık edebiyatı, tekke tasavvuf edebiyatı) edebi geleneklerle ilgili ileri düzeyde, güncel teorik ve uygulamalı bilgilerine sahiptir.
2
Disiplinler arası bir farkındalıkla alanıyla ilgili akademik araştırmalar gerçekleştirir.
3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorilerini; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında uygular
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri sosyal/kültürel/ekonomik katma değeri olan düşünceye/yaklaşıma/ürüne dönüştürülmesi hususunda sorumluluk alır.
6
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir
8
Eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye yönelik bir motivasyon ve tutum geliştirir.
9
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
10
Alan ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşünceleri ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır
11
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
12
Alanıyla ilgili yaptığı araştırmalarda bilgi ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
13
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
14
Türk kültürü, dili ve edebiyatıyla ilgili güncel problemlere bireysel çalışmalarıyla veya bir ekibin üyesi olarak çözümler üretir ve ürettiği çözümleri alan uzmanlarla paylaşır.
15
Eleştirel düşünme, akademik yazım ve sunum konularında temel becerilere sahiptir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Günlük yaşamla ilgili temel ve orta düzey konular hakkında Rusça diyalog kurabilir.
5
1
4
4
1
4
4
1
4
4
4
4
4
4
4
A2-B1 düzeyine uygun metinleri okuyarak ana fikri anlar ve basit çıkarımlarda bulunur.
5
5
4
4
4
4
1
4
4
3
4
4
3
4
4
Geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman yapılarında basit cümleler kurarak yazılı anlatımda bulunabilir.
1
5
3
5
5
4
5
1
5
5
5
5
4
1
4
Dinledikleri metinlerdeki temel bilgileri anlayarak ana fikri kavrar ve soruları yanıtlayabilir.
1
1
4
4
4
4
4
4
1
4
4
4
4
4
1
Rusça’daki temel dil bilgisi yapılarını (fiil çekimleri, sıfatlar, zamirler vb.) doğru ve yerinde kullanır.
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
1
4
4
4
Ortalama Değer
3,2
3,2
3,8
4,2
3,4
4
3,6
2,8
3,6
4
4,2
3,6
3,8
3,4
3,4
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/355785