PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SOSYAL HİZMET
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bütünleştirme Semineri
SHB407
7
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sosyal Hizmet -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Öğrencilerin almış oldukları sosyal hizmet teorilerine ilişkin bilgileri uygulamaya nasıl aktaracaklarını ve böylece bilgi-beceri ve değerleri nasıl bütünsel hale getirebileceklerini öğretmektir.
Ders İçeriği
Alan uygulaması eğitiminde teori ve pratiğin bütünleştirilmesine ilişkin uygulama örnekleriyle ve öğrencilerin karşılıklı etkileşimiyle ilgili bir içerik sunulmaktadır.
Ders Veren
Gül KARAHAN ÇOBAN
Hafta
Konu
1
Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriği hakkında bilgilendirme
2
Bilgi, beceri ve değer temeli ve Planlı değişim sürecinin basamakları
3
Teori, model, yaklaşım kavramlarının gözden geçirilmesi
4
Örnekler üzerinden genel sistemler kuramının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı
5
Örnekler üzerinden güçlendirme yaklaşımının sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı
6
Örnekler üzerinden ekolojik yaklaşımın sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve kullanımı.
7
Sosyal Hizmet Alan Eğitiminde Teori ve Pratiğin Bütünleştirilmesi
8
Ara Sınav
9
Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-I
10
Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-II
11
Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-III
12
Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-IV
13
Vaka örnekleri temelinde sosyal hizmet teorilerinin kullanımı-V
14
Genel Değerlendirme
15
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Sosyal hizmet uygulama alanları (sağlık, sosyal refah hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) bilgisi kazanır.
2
Sosyal hizmet kuramları (sistem, ekoloji, güçlendirme kuramı gibi) bilgisi kazanır.
3
İnsan gelişimi ve sosyal çevre bilgisi kazanır.
4
İletişim becerileri (bireyle, ailelerle, gruplarla ve farklı toplumsal gruplarla) bilgisi kazanır.
5
Yönetim ve yönetim süreçleri (özel ve kamu sosyal hizmet kurum ve kuruluşlarının yönetimi) bilgisi kazanır.
6
Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisi kazanır.
7
Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
8
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlamak için uygun bilgileri ayırt etme ve toplama becerisi kazanır.
9
Araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü yorumlama becerisi kazanır.
10
Kurumlar arası ilişki, iletişim ve ortak hizmet geliştirme becerisi kazanır.
11
Profesyonel sosyal hizmet uygulaması bağlamında eleştirel düşünebilme becerisi kazanır.
12
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ve değerleri doğrultusunda, farklılığın pozitif değerini kabul ederek uygulama yapabilme becerisi kazanır.
13
Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki değerler çerçevesinde benimser.
14
Bilgi, beceri, değer ve tutumları ile topluma model olur ve yaşam boyu öğrenme anlayışını benimser.
15
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
16
Sosyal hizmetlerin (sağlık, sosyal yardım hizmetleri, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim) uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
PÇ 16
Teori ile uygulama kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Uygulamaya dayalı teori üretme yolları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Teori ile pratiği bütünleştirmenin önemini kavrayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alan uygulamasında teori ile pratiği nasıl bütünleştirileceğini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer temellerine hâkim olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/357053