PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARLA BİTKİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Lif Bitkileri Yetiştiriciliği
TRB437
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri -
Lisans
(Ders Verme)
Amaç
Bu dersin amacı başta pamuk olmak üzere bitkisel liflerin Dünyada ve Ülkemizde ekonomik önemlerini, sorunlarını, modern yetiştirme tekniklerini, ıslah yöntemlerini, az oranda da olsa pazarlama ve sorunlarını öğrencilere aktarmaktır
Ders İçeriği
Lif bitkileri yetiştiriciliği
Hafta
Konu
1
Lif bitkilerine giriş; Tekstil endüstrisinde kullanılan lifler ve bunların ekonomik önemi
2
Pamuk, kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti
3
Pamuğun taksonomisi, yabani ve kültür türleri
4
Pamuğun adaptasyonu; iklim ve toprak isteği
5
Pamuk yetiştirme tekniği; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti
6
Pamuk yetiştirme tekniği; ekim ve bakım işlemleri
7
Pamuk hasadı ve kütlünün çırçırlanması
8
Liflerin pazara hazırlanması
9
Pamuk ıslahı
10
Keten yetiştirme tekniği
11
Kenevir yetiştirme tekniği
12
Keten ve kenevirin hasadı
13
Jüt, kenaf ve rami yetiştirme tekniği
14
Manila ve sisal kendirlerinin yetiştirme tekniği
Program Çıktıları
1
Alanı ile ilgili en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme.
2
Alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme.
3
Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyi, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme.
4
Alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanabilme.
6
Alanı ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilme.
7
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme.
8
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabiilme, sorumluluk alma özgüvenini kazanabilme.
9
Alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olma.
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme.
11
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma.
12
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile yeterli bilgi ve beceri kazabilme.
13
Ziraat alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
14
Ana dili dışında bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları takip edebilme ve edindiği bilgileri yerli ve yabancı meslektaşlarına aktarabilme yeterliliğine sahip olma.
15
Kırsal ve kentsel yaşamın farklılıklarını ve benzerliklerini ayırt edebilme ve her iki yaşama da kolaylıkla uyum sağlayabilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Başta pamuk olmak üzere bitkisel lifleri tanıyabilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Diğer lif bitkilerinin yetiştirme tekniklerini bilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kenevirin yetiştirme tekniklerini bilme ve bunları çiftçilere öğretebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pamuğun modern yetiştirme tekniklerini bilme ve bu teknikleri çiftçilere öğretebilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pamukta Islah yöntemlerini bilme ve uygulayabilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/357494