PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARLA BİTKİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Lif Bitkileri Yetiştiriciliği
TRB437
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri -
Lisans
(Ders Verme)
Amaç
Bu dersin amacı başta pamuk olmak üzere bitkisel liflerin Dünyada ve Ülkemizde ekonomik önemlerini, sorunlarını, modern yetiştirme tekniklerini, ıslah yöntemlerini, az oranda da olsa pazarlama ve sorunlarını öğrencilere aktarmaktır
Ders İçeriği
Lif bitkileri yetiştiriciliği
Hafta
Konu
1
Lif bitkilerine giriş; Tekstil endüstrisinde kullanılan lifler ve bunların ekonomik önemi
2
Pamuk, kullanım alanları, orijini, üretim ve ticareti
3
Pamuğun taksonomisi, yabani ve kültür türleri
4
Pamuğun adaptasyonu; iklim ve toprak isteği
5
Pamuk yetiştirme tekniği; toprak işleme, gübreleme ve ekim nöbeti
6
Pamuk yetiştirme tekniği; ekim ve bakım işlemleri
7
Pamuk hasadı ve kütlünün çırçırlanması
8
Liflerin pazara hazırlanması
9
Pamuk ıslahı
10
Keten yetiştirme tekniği
11
Kenevir yetiştirme tekniği
12
Keten ve kenevirin hasadı
13
Jüt, kenaf ve rami yetiştirme tekniği
14
Manila ve sisal kendirlerinin yetiştirme tekniği
Program Çıktıları
1
Matematik, temel bilimler, temel mühendislik alanları ve tarla bitkileri alanında yeterli kuramsal bilgi birikimine sahip olur; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, modellenmesi ve çözümünde kullanabilir.
2
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanındaki karmaşık problemleri ortaya koyar, analiz eder ve uygun yöntemlerle çözme becerisine sahip olur.
3
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında, karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü; mevcut koşullar, gerçekçi kısıtlar ve eldeki imkânlar çerçevesinde, alanın güncel durumu gözetilerek belirli gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlayabilir ve bu doğrultuda çağdaş tasarım yöntemlerini etkin şekilde uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.
4
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz edebilir, bu problemlerin çözümüne yönelik uygun modern araçları seçip kullanabilir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanabilir.
5
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemler veya alana özgü araştırma konularının incelenmesine yönelik olarak; deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, elde edilen verileri analiz etme ve sonuçları bilimsel biçimde yorumlama becerisine sahip olur.
6
Bireysel olarak ve disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
7
Alanında etkili iletişim kurabilir, tasarım ve üretim raporları yazabilir veya yazılan raporları anlayabilir; etkili sunum yapabilir ve açık, anlaşılır talimat alma ile verme becerisine sahip olur.
8
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
9
Etik ilkelere uygun davranmak; mesleki ve etik sorumluluklar ile mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje, risk ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır.
11
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Başta pamuk olmak üzere bitkisel lifleri tanıyabilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Diğer lif bitkilerinin yetiştirme tekniklerini bilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kenevirin yetiştirme tekniklerini bilme ve bunları çiftçilere öğretebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pamuğun modern yetiştirme tekniklerini bilme ve bu teknikleri çiftçilere öğretebilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pamukta Islah yöntemlerini bilme ve uygulayabilme;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/357494