PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARLA BİTKİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Proje Hazırlama
TRB439
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri -
Lisans
(Ders verme ve proje hazırlama)
Amaç
Bilimsel düşünce, bilimsel etik, edinilen bilginin bilimde geçerliliği ve güvenirliği, hipotez, literatür araştırması, araştırma raporu, proje, tez kavramlarını tanıtarak bilimsel araştırma yöntemlerini ve tekniklerini öğretmek. Veri toplama teknikleri (ulusal ve uluslararası veri tabanlarını araştırma) ve verileri analiz etme becerilerini kazandırmak/geliştirmek, proje hazırlama becerisiyle birlikte sunum tekniklerini öğretebilmek
Ders İçeriği
Fen bilimlerde araştırma ve yazma ile ilgili terminolojik çalışmalar -Akademik bilgiye erişim: kütüphane kataloglarını araştırma, kaynak (literatür) tarama, ulusal ve uluslararası veri tabanlarını kullanma becerilerini sağlama -Araştırma yaklaşımları, desen ve yöntemleri -Veri toplama teknikleri: gözlem-görüşme-anket-doküman -Akademik yazım stilleri ve örneklemeler, proje yazma kuralları
Ders Veren
Özge Doğanay ERBAŞ KÖSE
Hafta
Konu
1
araştırma konularında terminolojik çalışma
2
Proje yazma konularında terminolojik çalışma
3
Bilimsel düşünce, bilimsel etik, edinilen bilginin bilimde geçerliliği ve güvenirliği konularının aktarılması
4
Bilimsel araştırma yöntemleri
5
Bilimsel araştırma teknikleri
6
Hipotez kurma ve literatür araştırması süreci
7
Ulusal veri tabanlarının kullanımının örneklenmesi
8
Uluslararası veri tabanlarının kullanımının örneklenmesi
9
Verilerin sınıflandırılması ve analiz edilmesi süreci
10
Genel yazım teknikleri
11
Yazım tekniklerini uygulama örnekleri
12
Yazım tekniklerini uygulama örnekleri
13
Araştırma raporu yazma kuralları ve yazma
14
Araştırma raporu yazma kuralları ve yazma
Program Çıktıları
1
Matematik, temel bilimler, temel mühendislik alanları ve tarla bitkileri alanında yeterli kuramsal bilgi birikimine sahip olur; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, modellenmesi ve çözümünde kullanabilir.
2
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanındaki karmaşık problemleri ortaya koyar, analiz eder ve uygun yöntemlerle çözme becerisine sahip olur.
3
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında, karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü; mevcut koşullar, gerçekçi kısıtlar ve eldeki imkânlar çerçevesinde, alanın güncel durumu gözetilerek belirli gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlayabilir ve bu doğrultuda çağdaş tasarım yöntemlerini etkin şekilde uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.
4
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz edebilir, bu problemlerin çözümüne yönelik uygun modern araçları seçip kullanabilir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanabilir.
5
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemler veya alana özgü araştırma konularının incelenmesine yönelik olarak; deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, elde edilen verileri analiz etme ve sonuçları bilimsel biçimde yorumlama becerisine sahip olur.
6
Bireysel olarak ve disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
7
Alanında etkili iletişim kurabilir, tasarım ve üretim raporları yazabilir veya yazılan raporları anlayabilir; etkili sunum yapabilir ve açık, anlaşılır talimat alma ile verme becerisine sahip olur.
8
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
9
Etik ilkelere uygun davranmak; mesleki ve etik sorumluluklar ile mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje, risk ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır.
11
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Araştırma raporu, kitap tanıtımı, tez, makale, proje yazım tekniklerini uygulayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yazım kurallarına örnek verebilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veri toplama ve analiz etme tekniklerini uygulayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilimsel etik, bilimsel güvenirlik konularını hatırlayabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sunum tekniklerini kullanabilme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/357495