PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
ZİRAAT VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TARLA BİTKİLERİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Alternatif Yem Bitkileri
TRB432
8
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Tarla Bitkileri -
Lisans
(Ders Verme)
Amaç
Baklagil ve buğdaygil yem bitkileri dışında hayvanların kaba yem ihtiyacını karşılamak üzere yararlanılan bazı diğer familya bitkileri hakkında bilgiler vermek
Ders İçeriği
Diğer familyalara dahil olan ve kaba yem olarak değerlendirilebilen bitkilerin tarımsal ve morfolojik özellikleri ile bunların adaptasyonu, yetiştiriciliği ve bu bitkilerden yararlanma
Hafta
Konu
1
Giriş
2
Yem Bitkileri Tarımının Genel İlkeleri ve Yemlik pancarın bitkisel özellikleri, ekimi ve bakımı ile bunlardan yararlanma
3
Yemlik kolza ve repkonun bitkisel özellikleri, ekimi ve bakımı ile bunlardan yararlanma
4
Yemlik kolza ve repkonun bitkisel özellikleri, ekimi ve bakımı ile bunlardan yararlanma
5
Yem şalgamı ve yemlik lahananın yetiştiriciliği ve yaralanma şekilleri
6
Yem şalgamı ve yemlik lahananın yetiştiriciliği ve yararlanma şekilleri
7
Yem havucu yetiştiriciliği ile yaralanma şekilleri
8
Arı otunun yetiştiriciliği ile yaralanma şekilleri
9
Arı otunun yetiştiriciliği ile yaralanma şekilleri
10
Çayır düğmesinin iklim ve toprak istekleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları
11
Çayır düğmesinin iklim ve toprak istekleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları
12
Yukarıdaki bitkilerin dışında meralarda yaygın olarak bulunan ve bazı ülkelerde tarımı yapılan ve yem olarak değerlendirilen bitkiler
13
Yukarıdaki bitkilerin dışında meralarda yaygın olarak bulunan ve bazı ülkelerde tarımı yapılan ve yem olarak değerlendirilen bitkiler
14
Yukarıdaki bitkilerin dışında meralarda yaygın olarak bulunan ve bazı ülkelerde tarımı yapılan ve yem olarak değerlendirilen bitkiler
Program Çıktıları
1
Matematik, temel bilimler, temel mühendislik alanları ve tarla bitkileri alanında yeterli kuramsal bilgi birikimine sahip olur; bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin tanımlanması, modellenmesi ve çözümünde kullanabilir.
2
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanındaki karmaşık problemleri ortaya koyar, analiz eder ve uygun yöntemlerle çözme becerisine sahip olur.
3
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında, karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü; mevcut koşullar, gerçekçi kısıtlar ve eldeki imkânlar çerçevesinde, alanın güncel durumu gözetilerek belirli gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlayabilir ve bu doğrultuda çağdaş tasarım yöntemlerini etkin şekilde uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.
4
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz edebilir, bu problemlerin çözümüne yönelik uygun modern araçları seçip kullanabilir ve bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanabilir.
5
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemler veya alana özgü araştırma konularının incelenmesine yönelik olarak; deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, elde edilen verileri analiz etme ve sonuçları bilimsel biçimde yorumlama becerisine sahip olur.
6
Bireysel olarak ve disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
7
Alanında etkili iletişim kurabilir, tasarım ve üretim raporları yazabilir veya yazılan raporları anlayabilir; etkili sunum yapabilir ve açık, anlaşılır talimat alma ile verme becerisine sahip olur.
8
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
9
Etik ilkelere uygun davranmak; mesleki ve etik sorumluluklar ile mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
10
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje, risk ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır.
11
Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
Bu bitkilerin morfolojik özelliklerini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Baklagil ve Buğdaygillerin haricindeki kaba yem olarak değerlendirilebilecek bitkilerin önemini kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bu bitkilerin den yararlanma şekillerini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/357501