PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MESLEK YÜKSEKOKULU
ÜRETİMDE KALİTE KONTROL
(2022 - 2023)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İş Süreçlerinin İyileştirilmesi
ÜKK209
1
2 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Üretimde Kalite Kontrol -
Ön Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Kuruluşlarda karşılaşılan kalite problemlerini analiz etme ve çözme, kalite geliştirme araçlarını seçme ve uygulama, takım üyesi veya lideri olarak bir proje üzerinde çalışma becerisinin sağlanması.
Ders İçeriği
Süreç kavramı, süreç iyileştirme yöntemleri, PUKO döngüsü, Pareto Analizi, Balık kılçığı, histogramlar, beyin fırtınası, nominal grup tekniği, çoklu oylama tekniği, ağaç diyagramları, 6 şapkalı düşünce tekniği, 5S, Kaizen, 8 Disiplin, PokaYoke, 6 sigma.
Hafta
Konu
1
Ders içeriğinin tanıtılması
2
Süreç iyileştirme teknikleri
3
PUKÖ döngüsü
4
Beyin fırtınası, çoklu oylama ve nominal grup tekniği
5
Pareto analizi, balık kılçığı diyagramı
6
Kontrol kartları, çetele diyagramı
7
Tabakalandırma, ağaç diyagramı
8
Ara sınav - Tabakalandırma, ağaç diyagramı
9
Benzerlik ve yakınlık diyagramları
10
İlişki diyagramı, kuvvet alan analizi
11
Altı şapkalı düşünme tekniği, öncelik matrisleri
12
8D, Kaizen
13
5S, Poka- Yoke, tek nokta dersi
14
SMED
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanı ile ilgili yeterli düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi.
2
Bireysel olarak alanı veya alan dışından kişilerden oluşan takımlarda etkin olarak çalışabilme, sorumluluk alma becerisi
3
Yönetim sistemlerinin kurulması, yürütülmesi, akredite edilmesi, denetlenmesi, veya mevcut sistemin iyileştirilmesinde öncü rol üstlenme becerisi.
4
Temel düzeyde bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile alanındaki yazılımları, donanımları kullanma becerisi.
5
Üretim için uygun malzemeleri seçebilme ve malzeme muayene yöntemlerini uygulama becerisi
6
Problemleri analiz edebilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve uygun yöntem veya modelleme tekniklerini uygulayabilme becerisi
7
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi, tarihi değerlere ve insan haklarına saygılı olma
8
Teknik resim okuma, çizme, teknik iletişim kurma ve bilgisayar destekli tasarım programları ile çizim yapma becerisi
9
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme ve düşüncelerini ve önerilerini paylaşabilme; kendisini ve mesleğini temel düzeyde bir yabancı dilde (İngilizce) ifade edebilme becerisi
10
Yenilikçilik, girişimcilik konusunda bilgiye sahip olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile gelişmeleri izleyebilme
11
Kalite, standardizasyon, toplam kalite yönetimi, yalın üretim, üretken bakım, kalite maliyetleri, proje yönetimi konularında bilgi ve beceri sahibi olma becerisi
12
Geleneksel ve modern üretim yöntem ve araçları, üretim planlama, fizibilite ve fabrika düzenleme konularında bilgi sahibi olma becerisi
13
İhtiyaç duyduğu ölçme ve kontrol aletlerini kullanabilme, cihazların kalibrasyonları yapabilme becerisi.
14
İş sağlığı ve güvenliği, risk analizi, iş hukuku bilgisine sahip; etik ilke ve yaklaşımları kavramış, sosyal sorumluluk ve çevre bilincini kazanmış olma
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
Kalite geliştirme araçlarını bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Takım lideri ve üyelerle uyumlu çalışırlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlere çözümler önerebilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Problemleri ve iyileştirmeleri görsel olarak raporlayabilirler.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalite geliştirme araçlarını kullanarak problemlerin kök nedenini tanımlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/358799