PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ürün ve Marka Yönetimi
TAS414
8
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Endüstriyel Tasarım -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, pazarlama karması elemanlarından biri olan ürünün ve bunun bir unsuru olan markanın ne anlama geldiği ve neden bu kadar önemli olduğunun anlaşılmasıdır.
Ders İçeriği
Bu dersin içeriğini, ürün ve marka kavramı, ürün kararları, marka kararları gibi konular oluşturmaktadır.
Hafta
Konu
1
Ürün ve ürün ile ilgili temel kavramlar
2
Ürün yönetim süreci
3
Tek ürün kararları
4
Ürün karması ve ürün dizisi kararları
5
Yeni Ürün Geliştirme Süreci
6
Ürünlerin pazarda yayılması
7
Marka kavramı ve tanımı, marka-ürün ilişkisi
8
Ara sınav
9
Markanın unsurları ve marka değerinin unsurları
10
Marka kişiliği ve marka kimliği
11
Markalama süreci
12
Markalama stratejileri
13
Ürün ve marka konumlandırma
14
Marka iletişimi
Program Çıktıları
1
Tasarımın temel ilkelerini kavrayabilir
2
Çağdaş teknolojinin oluşturulacak yeni tasarımlar üzerindeki etkisini kavrayabilir
3
Tasarım problemlerini teşhis edebilme, tanımlama ve çözüm üretebilme becerilerini geliştirir
4
Analitik düşünce ve yenilikçi çıktılar aracılığıyla kullanıcı ihtiyaçlarını tespit edip cevaplar üretebilir
5
Güncel tasarım, malzeme ve üretim teknolojileri ile beraber düşünebilen, araştırma ve geliştirmeye açık, yeniliklere hızlı adapte olabilecek yaklaşımlara önem verir
6
Endüstriyel üretimin toplumsal ve çevresel etkilerine yönelik bilinç ve sorumluluk sahibi olmak, alternatifleri inceleyip geliştirir
7
Sözel ve teknik iletişimde uluslararası seviyede yüksek beceri geliştirir
8
Endüstriyel tasarım alanında, iyi bir tasarım için gerekli olan malzeme bilgisini edinir
9
Endüstriyel tasarım alanında, tasarım uygulamaları için gerekli olan teknik programları kullanır
10
Ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir
11
Bireysel anlamda sorumluluğa açık olur ve kendini bu konuda geliştirir.
12
Tasarlanan ürünün üretimi esnasında gözetim ve denetim görevini üstlenebilir.
13
Tasarım süreçlerini uygulayabilir
14
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek ,disiplinler arası ortak çalışma becerisini geliştirir.
15
Kendi alanıyla edindiği bilgileri sorgulayabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Ürün ve marka kavramının pazarlama içindeki önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka ile kimlik arasındaki ilişkiyi anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ürün yönetim süreci hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Marka kimliğinin nasıl oluşturulacağını ve konumlandırılacağını anlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı marka türlerini ayırt eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/358946