PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
RESİM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Heykel III
RES413
7
1 + 2
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Resim -
Lisans
(Yüz yüze. )
Amaç
Bu derste, öğrencinin heykel sanatını tanıması, plastik biçimlendirme mantığını kavraması, tasarım süreçlerine hakim olabilmesi ve teorik ve uygulama çalışmaları yapabilmesi amaçlanır.
Ders İçeriği
Bu ders, heykel sanatının tanıtıldığı, tarihinin anlatıldığı, plastik biçimlendirme mantığının gösterildiği teorik ve uygulama çalışmalarından oluşur. Antik büst ve canlı modelden büst çalışması ile doluluk, boşluk, kitle, detay, plan, oran/orantı, ışık, gölge, hacim gibi heykel ögelerini içerir.
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme.
2
Derste kullanılacak kil, atlık, konstrüksiyon gibi malzemelerin tanıtılması ve hazırlanması
3
Antik büst etütleri.
4
Antik büst etütleri.
5
Alçı kalıp alınması.
6
Alçı kalıp alınması.
7
Alçı kalıp alınması.
8
Canlı modelden büst etüdü ve Ara Sınav.
9
Canlı modelden büst etüdü.
10
Canlı modelden büst etüdü.
11
Alçı kalıp alınması.
12
Alçı kalıp alınması.
13
Alçı kalıp alınması.
14
Dönem sonu; uygulama, süreç, sonuç eleştirileri.
Program Çıktıları
1
Görme-gözlem ve görsel çözümleme becerisi.
2
Resim tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve uygulayabilme becerisi.
3
Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini görselleştirebilme becerisi.
4
Sanat, çağdaş sanat ve sanat eleştirisi alanlarında kuramsal donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri kullanabilme becerisi.
5
Sanatsal sorunları sorgulayabilme ve eleştirel düşünme becerisi.
6
Resim sanatına çağdaş ve güncel yaklaşımların etkisini kavrayabilme.
7
Sanat eserlerini inceleme, çözümleme, analiz ve değerlendirebilme becerisi.
8
Sanat alanında ürün/yapıt üretme sürecinde ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak tasarlama ve yaratma becerisi.
9
Sanatsal projeleri yönetebilme ve uygulayabilme becerisi.
10
Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip ederek alanına adapte edebilme becerisi.
11
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
12
Sanat alanında etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi.
13
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve gerçekleştirebilme becerisi.
14
Sanatı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayarak alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilme becerisi.
15
Yaratıcılık sürecinde alanının kavramsal bilgi birikimini ve becerilerini mesleki özgüvenle pekiştirebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Öğrenci heykel sanatı hakkında teorik ve uygulama bilgisine sahip olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci üç boyutlu düşünebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencinin doğayı gözlem yeteneği artar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci heykelde doluluk, boşluk, kitle, detay, plan, oran/orantı, ışık, gölge, hacim gibi ögelerini kavrayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci heykel ve kalıp tekniklerini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/359546