PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tüketici Hakları
İŞL471
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Öğrenci, işyerinde müşteri memnuniyetini sağlayabilmek için Tüketicinin haklarına saygı gösterilmesine ait temel tüketici hakları mevzuatını uygulayabilecektir.
Ders İçeriği
Bu ders; 1. Tüketici davranışları 2. Tüketicinin korunması kanunu (4077) 3. Etiket 4. Fiyat 5. Satış sonrası hizmet 6. Garanti belgesi 7. Rekabetin korunması kanunu (4054) konularını içermektedir.
Hafta
Konu
1
Tüketici ile ilgili tanımlar
2
Tüketici harcamaları ile demografik değişkenler arasındaki ilişkiler.
3
Tüketici-alıcı davranışını etkileyen faktörler
4
1.kültürel faktörler, sosyal faktörler ,kişisel faktörler ,psikolojik faktörler
5
Satın almayı etkileyen faktörler.
6
Satın almayı etkileyen faktörler.
7
Ara sınav
8
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
9
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
10
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
11
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
12
Etiket
13
Fiyat ve Satış sonrası hizmet
14
Cayma Hakkı
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tüketici hakları mevzuatını araştırmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel tüketici haklarını öğrenmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici şikayet mekanizmalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Etik tüketim, sürdürülebilirlik ve bilinçli satın alma alışkanlıkları hakkında bilgi edinme
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363766