PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Karşılaştırmalı Medeniyetler Tarihi I
SBK351
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası)
Amaç
Dersin amacı; antik çağlardan Yeni Çağa kadar uzanan dönemde ortaya çıkan medeniyetleri karşılaştırmalı olarak analiz ederek bölüm dersleri için temel tarihi altyapıyı kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Tarih ve Uygarlık kavramları, Tarım Devrimi, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Hint, Çin ve İslam Uygarlıkları.
Hafta
Konu
1
Kuramsal Çerçeve: Tarih - Uygarlık - Kültür
2
- Tarım Devrimi - MÖ 4000’de Dünya
3
- Devletin İcadı - Tunç İmparatorluklar
4
- MÖ 1000’de Dünya - Yunan Dünyası
5
- Roma’nın Yükselişi ve Çöküşü
6
- Hindistan’ın Doğuşu - Çin Biçimleniyor
7
- MS 500’de Dünya - İslam’ın Zaferi
8
- ARA SINAV - İslam’ın Zaferi
9
İslam Uygarlığı: - İslamiyet’in Doğuşu - Arap İmparatorluğu - Emeviler
10
İslam Uygarlığı: - Abbasi İmparatorluğu - Üç Müslüman İmparatorluk
11
- Roma’dan Sonra Avrupa
12
- 1095’te Dünya - Baş Döndürücü Yolculuk: Avrupa Deneyimi
13
- Asya’nın Başındaki Musibet - Baş Döndürücü Yolculuk: Asya Deneyimi
14
- 1455’te Dünya
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Tarih Bilincini Oluşturma
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363773