PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
YBS482
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencileri yeni medya mecralarını ve sosyal medyayı daha iyi anlamalarını; alandaki gelişme ve trendleri takip etmelerini; ve alanda etkin bir performans sergilemelerini sağlamaya yönelik bilgi ve becerilerle donatmaktır. Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya, Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye yönelik bilgilerden oluşmaktadır.
Ders İçeriği
Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya, Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye yönelik bilgilerden oluşmaktadır. Bununla birlikte karşılıklı etkileşime dayanan bir halkla ilişkiler faaliyeti için sosyal medyanın sunduğu olanaklar sınırsızdır. Hem fırsatları hem de tehditleri sağlıklı bir şekilde değerlendirmeleri ve ele almaları hedeflenmektedir.
Hafta
Konu
1
Gelenekselden yeniye medya
2
Dijital Halklailişkiler nedir?
3
Yeni medya ve sosyal medya kullanıcısını anlamak
4
Sosyal medyada itibar yönetimi ve Dijital PR
5
Sosyal medya içerik yönetimi ve analizi
6
Sosyal Medyada kriz yönetimi
7
Ara Sınav
8
Dijital Medya Planlama
9
Dijital Medya Raporlama
10
Sosyal Medyada Medya Planlama
11
Sosyal Medyada Niteliksel ve Niceliksel araştırma metodları
12
Vaka analizleri ve sunumla
13
Vaka analizleri ve sunumla
14
Vaka analizleri ve sunumla
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya ile ilgili kavramları öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyalmedya işletme ve tüketicilere etkilerini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363798