PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETME
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama İletişimi
İSL453
7
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İşletme -
Lisans
(Yüzyüze öğretim )
Amaç
Bu derste pazarlama iletişimi kavramı, özellikleri, türleri, modelleri ve unsurları ele alınarak tutundurma karması unsurları ve oluşturulması, pazarlama iletişimi etkilerinin planlanması ve organizasyonu hakkında bilgilendirme amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Tüm pazarlama iletişimi öğelerinin bir şirketin başarısı için kilit bir nokta olduğunun irdelenmesi. Reklam, halkla ilişkiler, tanıtım, promosyon, sponsorluk, doğrudan pazarlama, e-iletişim ve satış stratejilerinin tek başına ve birleştirilerek; bunların, bir şirketin marka değerine olan katkısının araştırılması. Örnek çalışmalar ve egzersizlerle zenginleştirilen dinamik ders içeriği .
Ders Veren
Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Hafta
Konu
1
Pazarlama İletişimi, İletişim Karması ve iletişim Planı Genel Çerçeve
2
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
3
Pazarlama İletişimi ve Marka, Marka, Marka Stratejileri
4
Pazarlama İletişimin amaçları
5
İletişim Bütçesi ve Bütçe Metotları
6
Medya Planlaması, Reklâm ve Reklâm Araştırmaları
7
ARA İMTİHAN
8
Pazarlama İletişiminde Kişisel Satış
9
Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkiler
10
Pazarlama İletişiminde Satış Promosyon
11
Pazarlama İletişiminde Sponsorluk
12
Pazarlama İletişiminde Amaca Yönelik Pazarlama
13
Pazarlama İletişiminde Ağızdan Ağza pazarlama
14
İnternet ve Sosyal Paylaşım ortamı
Program Çıktıları
1
Alan ile ilgili güncel ve teorik bilgilere sahip olur.
2
Alan ile ilgili konularda bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
3
Alan ile ilgili konularda bireysel ve ekip çalışmasının getireceği sorumluluklara açık olur.
4
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır..
5
Çevreye, sosyal sorumluluğa, kaliteye ve yenilikçiliğe her şart altında önem verir.
6
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve bir yabancı dil bilgisine sahip olur ve yazılı-sözlü iletişim kurma yetkinliği kazanır.
7
Alan ile ilgili edinilen bilgiler çerçevesinde bir işletmenin çevresini ve mikro anlamda işletmenin kendisini değerlendirir ve sorunları kavrar.
8
Farklı disiplinlerden edinilen bilgileri analitik ve eleştirel bir şekilde değerlendirerek, işletme uygulamalarına katkı sağlayacak yenilikçi çözümler üretir.
9
Ulusal ve uluslararası bir işletme kurabilme, yönetme ve sürekliliğini sağlayabilme becerisi kazanır.
10
Nitel ve nicel verilerden faydalanarak ekonomik ve sosyal konularda istatistiksel çözümlemeler ile daha etkin kararlar alır.
11
Küresel olarak değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek, güncel talepleri karşılayabilecek ürün ve hizmetler üretir ve sunar.
12
Finansal tabloları ve verileri anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirir, finansal kararlar alır.
13
İşletmelerin hukuki süreçleri, sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur ve bu konular bağlamında kararlar alırlar.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Stratejik iletişim kampanyalarında farklı öğeleri, yöntemleri, teknikleri kulllanabilme yeteneğini kazanmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bütünleşik olarak bir kampanya stratejisinin oluşturulması ve uygulanması öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İletişim ve Pazarlama İletişimi hakkında bilgi edinmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363802