PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İKTİSAT
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler
YBS482
7
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İktisat -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Bu ders, öğrencileri yeni medya mecralarını ve sosyal medyayı daha iyi anlamalarını; alandaki gelişme ve trendleri takip etmelerini; ve alanda etkin bir performans sergilemelerini sağlamaya yönelik bilgi ve becerilerle donatmaktır. Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya, Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye yönelik bilgilerden oluşmaktadır.
Ders İçeriği
Yeni medyayı ve sosyal medyayı anlamaya, Yeni medyayı ve sosyal medyayı takibe (ölçme-değerlendirme) Yeni medya ve sosyal medyayı yönetmeye yönelik bilgilerden oluşmaktadır. Bununla birlikte karşılıklı etkileşime dayanan bir halkla ilişkiler faaliyeti için sosyal medyanın sunduğu olanaklar sınırsızdır. Hem fırsatları hem de tehditleri sağlıklı bir şekilde değerlendirmeleri ve ele almaları hedeflenmektedir.
Hafta
Konu
1
Gelenekselden yeniye medya
2
Dijital Halklailişkiler nedir?
3
Yeni medya ve sosyal medya kullanıcısını anlamak
4
Sosyal medyada itibar yönetimi ve Dijital PR
5
Sosyal medya içerik yönetimi ve analizi
6
Sosyal Medyada kriz yönetimi
7
Ara Sınav
8
Dijital Medya Planlama
9
Dijital Medya Raporlama
10
Sosyal Medyada Medya Planlama
11
Sosyal Medyada Niteliksel ve Niceliksel araştırma metodları
12
Vaka analizleri ve sunumla
13
Vaka analizleri ve sunumla
14
Vaka analizleri ve sunumla
Program Çıktıları
1
İktisat teorisi, kavramları ve yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
2
Farklı disiplinlerden edindiği bilgi ve yöntemleri birleştirerek karşılaştığı konu ve sorunların çözümünde bütüncül bir anlayışa sahip olur.
3
İktisadi bakış açısını geliştirmek için farklı disiplinlerden faydalanır.
4
Ulusal ve uluslararası gelişmelere iktisat perspektifinden yaklaşarak, eleştirel düşünme ve analiz yapabilme becerisi kazanır.
5
Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlılık geliştirerek, eleştirel düşünme ve yenilikçi çözüm yaklaşımlarıyla bilimsel öneriler sunma becerisi kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile iktisat alanındaki yenilikleri takip eder ve bu yenilikleri kendi çalışmalarına entegre eder.
7
Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olarak yazılı-sözlü iletişim kurma becerisi kazanır.
8
Bağımsız çalışabilme ve ekip içinde etkin bir şekilde iş birliği yapabilme becerisi geliştirir.
9
Çeşitli bilgi ve verileri toplama, analiz etme ve bu verileri yorumlayarak iktisadi olguları anlama ve karar alma süreçlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
10
İktisat teorisinin ve ekonomik kurumların tarihsel gelişimini anlar ve bu bağlamda ekonomik politikaları değerlendirme becerisi kazanır.
11
İktisadi politikaları sonuçlarıyla beraber analiz eder ve sorunların çözümüne yönelik sürdürülebilir öneriler geliştirir.
12
İktisadın özelleşmiş alt alanlarında da bilgi sahibi olur ve bu alanlara yönelik analitik düşünme becerileri geliştirir.
13
İktisadi analizlerde matematik ve istatistik bilimleri ile ekonometrik yöntemleri etkin bir şekilde kullanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya uygulamalarını öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyal medya ile ilgili kavramları öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sosyalmedya işletme ve tüketicilere etkilerini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/363864