PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
(2022 - 2023)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Betonda Deneysel Araştırma Yöntemleri
İNM462
8
2 + 1
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İnşaat Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bir yöntem kullanmak suretiyle, belli bir müdahalenin kontrol altına alınmış koşullarda belli bir sorunun çözümünde ne derece etkili olacağını görmek için yapılır. Araştırmacı çalışmalarını kontrol edilebilir ortamlarda yürütür ve ele aldığı bir değişkenin neleri, ne oranda etkilediğini ve hangi şartlar altında değiştiğini belirlemeye çalışır.
Ders İçeriği
Araştırma konusunun, amacının, probleminin, değişkenlerinin, katılımcılarının belirlenmesi, grupların oluşturulması, uygulamanın yürütülmesi, verilerin toplanması, analiz ve sonuçların karşılaştırılarak değerlendirilmesi.
Ders Veren
Aylin ÖZODABAŞ
Hafta
Konu
1
Deneysel konuların belirlenmesi
2
Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması
3
Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması
4
Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması
5
Belirlenen konular üzerinde literatür taraması yapılarak konunun araştırılması
6
Laboratuvar kurallarının öğrenilerek deneysel ekipmanların oluşturulması
7
Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
8
Deneysel çalışmalara ait ara raporların teslimi
9
Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
10
Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
11
Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
12
Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
13
Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi
14
Deneysel çalışmalara ait raporun teslim edilmesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Rol Yapma / Drama
2
3
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Özel Destek / Yapısal Örnekler
2
2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Seminer
2
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
1
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
3
3
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
8
5
Ara Sınav 1
1
1
Ara Sınav 2
1
1
Dönem Sonu Uygulaması
2
1
Uygulama 2
2
1
Ödev (Sunum)
1
1
Ders İş Yükü:
132
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,18
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme becerisi kazanır.
2
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
3
"Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi elde eder.
4
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi kazanır
5
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenine ulaşır.
6
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi elde eder.
8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi kullanabilir.
9
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.
11
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 11
Deneysel araştırma yönteminde bir olaydaki değişkenin sonuca etkilerinin gözlenebilmesi ve sebep-sonuç ilişkisini test eder
4
5
3
5
3
4
4
3
5
5
Çözüm üretme yeteneğini geliştirir
4
3
5
4
5
4
3
4
3
5
Soru sorma, inceleme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği geliştirir
4
5
3
2
5
3
4
5
4
5
Karar verme çabasının oluşturduğu bir öğrenme ve bilgi edinme sürecini gerçekleştirir
4
5
3
3
4
2
3
3
4
4
Ortalama Değer
4
4,5
3,5
3,5
4,25
3,25
3,5
3,75
4
4,75
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/367308