PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bitirme Çalışması
BM400
7
2 + 2
7,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Bilgisayar Mühendisliği -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Donanım ve Yazılım konularında öğrencinin okuduğu konuları birleştiren çalışmalar yapmasını sağlayarak deneyim kazanmasını sağlamak
Ders İçeriği
Donanım ve Yazılım konularında öğrencinin okuduğu konular ile mühendislik problemlerine çözümler üretebilmek
Ders Veren
Ali Riza GÜN
,
Hakan ÜÇGÜN
,
Nihan KAZAK ÇERÇEVİK
,
Vedat MARTTİN
,
Rıdvan YAYLA
,
Uğur YÜZGEÇ
,
Emre DANDIL
,
Cihan KARAKUZU
,
Alper YARGIÇ
,
Salim CEYHAN
,
Burakhan ÇUBUKÇU
,
Gökhan UÇAR
,
Zafer SERİN
,
Ahmet AKBAŞ
Hafta
Konu
1
Bitirme çalışması konusu araştırması
2
Bitirme çalışması konusu hakkında literatür araştırması
3
Fizilibite raporunun hazırlanması
4
Uygulama detaylarının ve modüllerin belirlenmesi
5
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
6
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
7
1. Gelişme raporunun teslimi
8
1. Bitirme çalışması toplantısı
9
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
10
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
11
Bitirme çalışmasının gerçeklenmesi
12
2. Gelişme raporunun teslimi
13
2. Bitirme çalışması toplantısı
14
Bitirme çalışmasının sunumu
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Laboratuar
2
2
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
4
4
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
10
14
Uygulama 1
10
1
Dönem Sonu Uygulaması
15
1
Ders İş Yükü:
185
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
7,25
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptir.
2
Bilişim problemlerini fark etme, tanımlama, formüle etme ve çözme bilgi ve becerisine sahiptir.
3
Gereksinimleri belirlemeye yönelik olarak bir sistemi, sistem parçasını ya da süreci analiz eder, alternatifleri mühendislik yöntemlerini kullanarak kıyaslar, en uygun çözümü tasarlar.
4
Tasarımın gerçekleştirilmesi sürecinde, uygun teknikleri, mühendislik ve bilişim araçlarını seçer ve kullanır; tüm kaynakların verimli kullanımını, süreçlerin etkin planlanmasını, takibini ve uygulanmasını sağlayarak proje yönetimini gerçekleştirir.
5
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışır. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
6
Bir konuya yönelik olarak kaynak araştırmalarını yapar, verimli bir şekilde değerlendirir ve kullanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin ve kişisel gelişimin sürekli farkındalığı ile bilişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. Yenilikleri takip eder, girişimcidir.
8
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, İngilizce ve Türkçe kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlar.
9
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, sorumluluğunun bilincindedir. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini anlar, değerlendirir ve mesleki çalışmalarına uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Yeni teknolojileri ve kavramları kendi kendilerine öğrenebilme becerisi kazanmak
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgisayar mühendisliğinin gereklerini yerine getirecek biçimde, problemlere analitik düşünce ile yaklaşarak algoritmik çözümler üretebilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bitirme çalışmasının raporunun nasıl hazırlanması gerektiğini öğrenmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bitirme çalışmasında yazılım geliştirme çevrimini uygulayabilmek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/367417