PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SAĞLIK YÖNETİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler
SAY303
5
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Mikro ve makro ölçekte karşılaşılabilecek doğrusal türdeki sayısal problemlerin karar değişkenlerini ve denklemlerini belirleyip çözen ve buna uygun doğru kararlar verebilen bireyler yetiştirmektir.
Ders İçeriği
Dersin içeriğini karar alma ortamı ve karar alma analizi, doğrusal programlama, duyarlılık analizi, şebeke ve ağ çözümlemeleri vb. ni içermektedir.
Ders Veren
Burhanettin UYSAL
Hafta
Konu
1
Karar verme aşamaları ve karar ortamları
2
Temel matris işlemleri
3
Doğru denklemi ve doğrusal denklem sistemi
4
Doğrusal programlama modelini kurma
5
Doğrusal programlama modelinin grafik yöntemiyle çözümü
6
Doğrusal programlama modelinin simpleks yöntemiyle çözümü
7
İkililik (dualite) kuramı
8
Duyarlılık analizi
9
Ulaştırma problemleri ve çözüm teknikleri
10
Atama problemlerinin çözümü
11
Şebeke ve ağ çözümlemeleri
12
Stok kontrol modelleri
13
Markov zincirleri
14
Oyun kuramı ve iki kişili sıfır toplamlı oyunlar
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
3
14
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
20
1
Final
30
1
Ders İş Yükü:
134
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
5,25
Program Çıktıları
1
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanır.
2
Sağlık Yönetimi programında öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır.
3
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
4
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanır.
5
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve yönetim esaslarını planlama becerisi kazanır.
7
Sağlık Yönetimi eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.
8
Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
9
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
10
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanır.
11
Sözlü ve Yazılı iletişim becerileri kazanır.
12
Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır.
13
Kalite ve yeni teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
14
Sağlık Yönetimi programında öğrenilen bilgiler ışığında toplumun sağlık problemlerine yönelik araştırma yapma becerisi kazanır.
15
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilmek
4
4
4
3
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapmak
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilmek.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
3
4
4
4
4
4
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme.
4
4
4
3
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Doğrusal programlamaya yönelik karar değişkenlerini, amaç fonksiyonunu ve kısıtlayıcı denklemlerini kurabilme
4
3
5
5
5
4
3
5
4
3
4
5
5
5
5
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilmek
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapmak
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilmek.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilme.
4
4
1
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Doğrusal programlamaya yönelik karar değişkenlerini, amaç fonksiyonunu ve kısıtlayıcı denklemlerini kurabilme
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
Ortalama Değer
4
3,92
3,83
3,92
4,08
4
3,92
4,08
3,92
3,83
4
4
4,08
4,08
4,08
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368619