PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SAĞLIK YÖNETİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi
SAY304
6
3 + 0
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak
Ders İçeriği
Pazarlama kavramı, hizmetlerin ve sağlık hizmetlerinin pazarlanması, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetleri sunum modelleri, sağlık hizmetlerinde pazarlama yönetim süreçleri, hedef pazar, sağlık tüketicilerinin davranışları, pazarlama araştırmaları, tüketici talep tahminleri, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalları (sevk ve önerme sistemleri), satış artırma çabaları ve halkla ilişkiler, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma, pazarlama hizmetlerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkiler.
Hafta
Konu
1
Pazarlamada Temel Kavramlar
2
Pazarlama Çevresi Faktörleri
3
Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
4
Tüketici Davranışları
5
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma
6
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma
7
Ürün kararları
8
Fiyat Kararları / Arasınav
10
Tutundurma Çabaları
11
Dağıtım Kararları
12
Stratejik Pazarlama Planlaması
13
Pazarlamada Kontrol ve Sosyal Sorumluluk
14
Final sınavı konu tekrarı
Program Çıktıları
1
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanır.
2
Sağlık Yönetimi programında öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır.
3
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
4
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanır.
5
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve yönetim esaslarını planlama becerisi kazanır.
7
Sağlık Yönetimi eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.
8
Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
9
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
10
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanır.
11
Sözlü ve Yazılı iletişim becerileri kazanır.
12
Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır.
13
Kalite ve yeni teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
14
Sağlık Yönetimi programında öğrenilen bilgiler ışığında toplumun sağlık problemlerine yönelik araştırma yapma becerisi kazanır.
15
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerini kavrayabilir.
5
5
5
5
3
5
5
5
4
5
3
3
3
4
5
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrayabilir.
5
5
5
5
4
5
5
5
5
4
3
3
4
5
5
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecini kavrayabilir.
5
5
5
5
3
5
5
5
3
5
3
3
3
3
5
Pazarlamada hızlı ve doğru karar verme stratejilerini kavrayabilir.
5
5
5
5
4
5
5
5
5
5
3
4
3
5
5
Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavrayabilir.
5
5
5
5
3
5
5
5
4
4
3
3
3
2
5
Ortalama Değer
5
5
5
5
3,4
5
5
5
4,2
4,6
3
3,2
3,2
3,8
5
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368620