PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SAĞLIK YÖNETİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama Stratejileri
SAY316
6
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Ders pazarlama fonksiyonları hakkında temel kararlar, pazarlamanın artan önemi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Pazarlama süreçlerine stratejik yaklaşıma ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır.
Ders İçeriği
Dersi kapsamında öğrenciler pazarlamanın örgütler ve ürünler için önemini öğreneceklerdir. Bununla birlikte öğrenciler belirli bir markayı yoğun küresel rekabet ortamında nasıl konumlandıracaklarını öğreneceklerdir. Bununla birlikte ders marka mimarisi, marka konumlandırma stratejilerini ve koşul bağımlı marka stratejisi tasarlamayı kapsamaktadır.
Hafta
Konu
1
Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik Düşünme
2
Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajlarının Sürdürülebilirliği
3
Stratejik Pazarlama Planlaması
4
İşletme Analizi
5
Sektör ve Rekabet Analizi
6
Müşteri Analizi
7
Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi
8
Ara Sınav
9
Rekabet ve Konumlandırma Stratejileri
10
Yeni Ürünler İçin Konumlandırma Stratejileri
11
Büyüme Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
12
Olgunluk Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
13
Düşüş Dönemi İçin Pazarlama Stratejileri
14
Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri
Program Çıktıları
1
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanır.
2
Sağlık Yönetimi programında öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır.
3
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
4
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanır.
5
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve yönetim esaslarını planlama becerisi kazanır.
7
Sağlık Yönetimi eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.
8
Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
9
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
10
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanır.
11
Sözlü ve Yazılı iletişim becerileri kazanır.
12
Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır.
13
Kalite ve yeni teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
14
Sağlık Yönetimi programında öğrenilen bilgiler ışığında toplumun sağlık problemlerine yönelik araştırma yapma becerisi kazanır.
15
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarda rekabet stratejilerini uygulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Müşteri ilişkilerini yönetebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Güçlü marka yaratma yollarını bilebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368661