PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
SAĞLIK YÖNETİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Tüketici Davranışları
SAY318
6
3 + 0
5,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Sağlık Yönetimi -
Lisans
(Yüz Yüze)
Amaç
Piyasa ekonomisinde talep tarafını oluşturan tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarına ilişkin tüketici davranışının temel konuları ve kavramları, sosyal, kültürel, psikolojik ve demografik faktörler, satın alma davranışının işleyişi vb. konularda geleceğin işveren ve işgörenlerini bilgilendirmek, yerinde ve zamanında gerekli uygulamaları sağlamak ve karar vermek açısından donanımlı kılmaktır.
Ders İçeriği
Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir.
Hafta
Konu
1
Tüketici davranışına giriş.
2
Tüketici davranışları kavramı ve pazarlama
3
Tüketici davranış modellleri
4
Psikolojik faktörler: Öğrenme
5
Algılama, öğrenme
6
Tutumlar
7
Tutum ve kişilik.
8
Değer ve yaşam biçimi.
9
Sosyal sınıflar ve gruplar
10
Durumsal faktörler
11
Yeniliklerin yayılması ve konumlandırma
12
Örgütsel satın alma davranışı
13
İletişim
14
tüketici satın alma davranışı
Program Çıktıları
1
Sağlık Yönetimi eğitim programı kapsamında gerekli mesleki tüm bilgiyi kavrama becerisi kazanır.
2
Sağlık Yönetimi programında öğretilen bilgileri uygulama becerisi kazanır.
3
Sağlık Yönetimi programının uygulamalarında gereken çağdaş bilgi, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi kazanır.
4
Mesleki bilgi ve beceriyi çağdaş ve bilimsel gelişmelere uyarlayabilme becerisi kazanır.
5
Toplumun sağlık problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır.
6
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve yönetim esaslarını planlama becerisi kazanır.
7
Sağlık Yönetimi eğitimini ulusal ve uluslararası çerçeve içerisinde düşünebilme becerisi kazanır.
8
Sağlık hizmetlerinin sunumundaki problemleri tanımlama, analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi kazanır.
9
Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanır.
10
Yönetimsel becerileri geliştirerek karar alma ve organize etme becerisi kazanır.
11
Sözlü ve Yazılı iletişim becerileri kazanır.
12
Mesleki etik ve sorumluluk alma becerisi kazanır.
13
Kalite ve yeni teknolojiler konusunda bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır.
14
Sağlık Yönetimi programında öğrenilen bilgiler ışığında toplumun sağlık problemlerine yönelik araştırma yapma becerisi kazanır.
15
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tüketicinin nasıl davrandığını anlayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368662