PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Yıllarda Oyun Gelişimi
CGB412
8
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilerin erken çocukluk döneminde oyunun gelişimsel önemini kavramalarını, oyun türleri ve aşamalarını tanımalarını kapsamaktadır. Öğrenciler, oyunun gelişimsel aşamalarını ve gelişime katkılarını analiz ederek erken çocukluk eğitiminde oyunun etkili kullanımını öğrenir.
Ders İçeriği
Oyunun tanımı, önemi ve işlevleri, Oyun kuramları, Oyunun gelişimsel aşamaları, Oyun türleri, Oyunun gelişim alanlarına etkisi, Erken çocukluk döneminde oyun materyalleri ve oyun ortamı, Eğitimcinin oyun sürecindeki rolü.
Hafta
Konu
1
Ders içeriğinin ve sorumluluklarının açıklanması
2
Oyunun tanımı, önemi, tarihçesi ve işlevleri
3
Klasik Oyun kuramları
4
Modern Oyun kuramları
5
Oyunun gelişimsel aşamaları
6
Oyun türleri
7
Oyun Türleri
8
Erken çocukluk döneminde oyun materyalleri ve oyun ortamı
9
Erken çocukluk döneminde oyun materyalleri ve oyun ortamı
10
Eğitimcinin oyun sürecindeki rolü
11
Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri
12
Çocuğu Tanımada Oyunun Yeri
13
Çocuk oyunlarında toplum ve kültür
14
Çocuk oyunlarında toplum ve kültür
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Oyunun tanımını, işlevlerini ve çocuk gelişimindeki önemini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı oyun kuramlarını ve gelişimsel aşamaları tanımlar ve karşılaştırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Oyun türlerini sınıflandırır ve her birinin gelişim alanlarına katkılarını analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitimcinin rolünü ve oyun ortamının özelliklerini değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368784