PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
CGB309
5
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bilimsel araştırmalar ilgili temel kavramlar, bilimsel araştırmaların sınıflandırılması, araştırma sürecinin aşamaları, araştırma yönteminin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi, araştırma raporunun yazılması ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Ders İçeriği
Bilme ve bilgi edinmenin önemi ve yolları, Bilimsel yöntem ve araştırma, Araştırma etiği, Problemi tanımlama, Örnekleme yöntemleri, Verilerin toplanması, Verilerin değerlendirilmesi ve analizi, Nicel araştırmalar, Nitel araştırmalar, Araştırmaların raporlaştırılması, Araştırmaların sunumu
Ders Veren
Şeyma ERBAY MERMER
Hafta
Konu
1
Bilgi Edinmenin Yolları - Önemi
2
Bilimsel Yöntem ve Araştırma
3
Araştırma Etiği
4
Problemi Tanımlama
5
Örnekleme Yöntemleri
6
Verilerin Toplanması
7
Verilerin Analizi
8
Nicel Araştırmalar
9
Nitel Araştırmalar
10
Raporlaştırma
11
Raporlaştırma
12
Raporlaştırma
13
Raporlaştırma
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bilimsel araştırma sonuçlarının rapora dönüştürülmesini öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma yöntemlerini ve sürecini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Veri analizi ve veri analizinde kullanılan istatistiksel yöntemleri öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bilgi ve bilim kavramları ile bilimsel araştırma hakkında genel bilgi edinir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Araştırma etiğinin önemini kavrar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368817