PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İstatistiğe Giriş
CGB302
6
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Uygulamalı anlatım)
Amaç
Araştırmalarda toplanan verilerin SPSS istatistik programına aktarılması, sıklıkla kullanılan temel istatistiksel tekniklerin seçimi, SPSS istatistik programı kullanılarak temel karşılaştırmaların yapılması ve sonuçlarının yorumlanmasına yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Ders İçeriği
SPSS'te temel veri girişi, parametrik testler, non-parametrik testler
Hafta
Konu
1
SPSS'e giriş, SPSS'te kullanmak için data hazırlanması ve data özellikleri
2
Data dosyalarının kullanımı, SPSS menüleri
3
Veri tabanı hazırlanması
4
Verilerin dönüştürülmesi
5
Tanımlayıcı istatistiksel analizler
6
Tanımlayıcı istatistiksel analizler
7
Tanımlayıcı istatistiksel analizler
8
Kesikli verilerin karşılaştırılması (Bağımlı gruplar) ve ara sınav
9
Kesikli verilerin karşılaştırılması (Bağımsız gruplar)
10
Sürekli verilerin karşılaştırılması (Bağımsız gruplar)
11
Sürekli verilerin karşılaştırılması (Bağımsız gruplar)
12
Sürekli verilerin karşılaştırılması (Bağımlı gruplar)
13
Korelasyon analizleri
14
Çalışma haftası
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İstatistiksel işlemleri bilir ve kullanabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İstatistiksel işlemleri bilgisayarda yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tanımlayıcı ve analitik istatistik yöntemlerini hesaplayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel istatistiksel analizleri SPSS programında yapabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368818