PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuklar
CGB303
5
2 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(yüzyüze)
Amaç
hastane ve sağlık kuruluşlarında hasta çocukların ayaktan veya yatarak tanı ve tedavi hizmeti alırken bilimsel yaklaşım ve muamele biçimlerinin öğrenilmesi
Ders İçeriği
yaş gruplarına göre çocukların hastalık ve tedaviyi algılama ve kabullenmeleri, çocuklara sağlık hizmeti sunumunda yaklaşım, hastane ve sağlık kuruluşlarında çocuklarının bulunduğu ortamların düzenlenmesi, anne baba ve ailenin tedavi içinde rolü ve eğitimi, sağlık kuruluşlarında oyun, eğitim, müzik resim faaliyetleri, Gönüllü organizasyonlar ve çalışma alanları.
Ders Veren
Zeynep APAYDIN DEMİRCİ
Hafta
Konu
1
Sağlık Sektöründe Çocuk Gelişimci
2
Sağlık Sektöründe Çocuk Gelişimci
3
Hastanede Yatan Çocuklar ve Aileler İle İletişim
4
Hastanede Olmaya İlişkin Yaşanılan Kaygı
5
Akut Bir Hastalığa Sahip Olan Çocuk Ve Aileleri
6
Kronik Bir Hastalığa Sahip Olan Çocuk Ve Aileleri
7
Kaybı olan çocuk ve aile ile iletişim
8
Kanser Tanısı Alan Çocuk Ve Aileleri
9
Çocuk ve Ölüm
10
Çocuk ve Ölüm
11
Hastanede Yatan Çocukların Hakları
12
Hastane Okulları
13
Hastane Ve Diğer Sağlık Kuruluşlarında Oyun
14
Alana yönelik uygulamalara bakış
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
4
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
7
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
4
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
1
5
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
1
5
Ara Sınav 1
2
1
Kısa Sınav 1
2
1
Final
2
1
Ders İş Yükü:
102
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Akut ve kronik hastalığa sahip çocukların özelliklerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri, eğitimleri ve tedavilerini destekleme konularında öneriler geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368819