PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme
CGB305
5
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı; öğrencinin program geliştirme ile ilgili kavramları tanımlayabilmesini, program geliştirmenin öğelerini kavrayabilmesini ve öğretimin planlanması ile ilgili ilkeleri uygulayabilmesini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları; programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; program geliştirme süreci ve modelleri; eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; öğretim programlarının uygulanması; dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler
Ders Veren
ÜMİT KAHRAMAN
Hafta
Konu
1
Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı
2
Okul Öncesi eğitim programının temel esasları
3
36-72 Aylık Çocuklar için Eğitim Programı Tanımı ve özellikleri
4
Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları
5
Türkiye okul öncesi programının özellikleri
6
Türkiye okul öncesi programının özellikleri
7
Ara Sınav
8
Program hazırlama ve içerik oluşturma: Amaç ve kazanımla belirleme
9
Program hazırlama ve içerik oluşturma: Öğretmenin rolleri ve özelliklerini belirleme
10
Planlar
11
Okul öncesi eğitimde plan ve programların değerlendirilmesi
12
Okul öncesi eğitimde Okul - Aile İşbirliği
13
Materyaller ve eğitim ortamını düzenleme
14
Programın değerlendirmesi için yöntem belirleme
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
5
1
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
3
14
Ara Sınav 1
7
1
Ödev 1
5
1
Ödev 2
5
1
Final
14
1
Ders İş Yükü:
90
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,53
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar
-
-
4
-
5
-
-
-
-
-
-
-
3
-
-
Okul öncesi eğitim öğretim programını öğrendiği kuramsal bilgiler çerçevesinde değerlendirir
-
-
5
-
5
-
-
-
-
-
-
-
2
-
-
Çağdaş okul öncesi eğitimi yaklaşımlarını bilimsel bir bakışla değerlendirir
-
-
5
-
5
-
-
-
-
-
-
-
2
-
-
Ortalama Değer
-
-
4,67
-
5
-
-
-
-
-
-
-
2,33
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368820