PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Beyin Gelişimi
CGB327
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(yüz yüze eğitim )
Amaç
Doğum öncesi gelişimden itibaren yetişkinliğe kadar beyin gelişimi hakkında genel bir anlayış kazandırmak
Ders İçeriği
Bu ders; Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar ,Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri ,Doğum öncesi sinir sistemi gelişimi, sinir sistemindeki hücrelerin oluşumu ,Sinir sistemindeki hücrelerin oluşumuna devam, beyin hücrelerinin gruplandırılmaları ve beyin bölgelerine göçü, Sinir hücreleri hedeflerini nasıl bulur? Tropik ve Trofik faktörler,Gelişimde görünen sinaps elenmesi,Sinir sistemi gelişiminde çevresel etkenler ,Duyu ve algıların beyin gelişimine paralel değişimi, Bağlanmanın nörobiyolojik temelleri ,Ergenlik, beyin yapısı ve fonksiyonlarında cinsiyet farklarının ortaya çıkışı ,Beyin asimetrisi ve beyin asimetrisinin gelişimsel ortaya çıkışı ,Nörogelişimsel bozukluklar ; konularını içermektedir.
Hafta
Konu
1
Gelişimle ilgili temel biyolojik kavramlar
2
Sinir sisteminin genel yapısı ve bileşenleri
3
Doğum öncesi sinir sistemi gelişimi
4
Sinir sistemindeki hücrelerin oluşumu
5
Beyin hücrelerinin gruplandırılmaları ve beyin bölgelerine göç
6
Sinir hücreleri hedefleri
7
Tropik ve Trofik faktörler
8
Gelişimde görünen sinaps elenmesi
9
Sinir sistemi gelişiminde çevresel etkenler
10
Duyu ve algıların beyin gelişimine paralel değişimi
11
Bağlanmanın nörobiyolojik temelleri
12
Ergenlik, beyin yapısı ve fonksiyonlarında cinsiyet farklarının ortaya çıkışı
13
Beyin asimetrisi ve beyin asimetrisinin gelişimsel ortaya çıkışı
14
Nörogelişimsel bozukluklar
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sinir sistemi oluşumu ve bu oluşumun zaman çizelgesi hakkında fikir yürütebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Davranışın ve bilişsel işlevlerin nörobiyolojik temellerine dair temel soruları sorma alışkanlığı kazanır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gelişimsel nöropsikiyatrik bozuklukların oluşum mekanizmaları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368855