PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Okul Döneminde Büyüme ve Gelişme
CGB331
5
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Örgün Öğretim)
Amaç
Öğrencilerin okul dönemi gelişimi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Ders İçeriği
Okul dönemi çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özellikleri, gelişim ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcılar
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı, gelişim ile ilgili ilkeler
2
Okul dönemi çocuğunun zihinsel gelişimi
3
Okul dönemi çocuğunun zihinsel gelişimi
4
Okul dönemi çocuğunun duygusal gelişimi
5
Okul dönemi çocuğunun ahlak gelişimi
6
Okul dönemi çocuğunun kişilik gelişimi (Freud)
7
Okul dönemi çocuğunun kişilik gelişimi (Ericson)
8
Okul dönemi çocuğunun fiziksel gelişimi
9
Okul dönemi çocuğunun motor gelişimi
10
Okul dönemi çocuğunun sosyal gelişimi
11
Okul dönemi çocuğunun cinsel gelişimi
12
Okul dönemi çocuğunun sağlığı ve sağlık sorunları
13
Ergenlik dönemine geçiş
14
Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi ve genel değerlendirme.
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Bu dersin sonunda öğrenci okul dönemindeki çocuğun fiziksel ve zihinsel gelişimi özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul dönemi çocuğunun sosyal ve ahlak gelişimi özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
çocuğun gelişim özelliklerini kuramlar çerçevesinde değerlendirebilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul dönemi çocuğunun cinsel sağlığı ve ergenliğe geçişini kavrayabilecek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul döneminde sık görülen sağlık sorunlarını tartışabilecek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368858