PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çocuk ve Dijital Medya
CGB316
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders ile öğrencilerin, çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları çerçevesinde şiddet, zorbalık, çocuk hakları gibi konuların açıklaması; çocuğun gelişiminde medyanın etkisini ilişkilendirmesi; medya ve çocukluk obezitesini ilişkilendirmesi; Çocuk hakları penceresinden medya ürünlerinin değerlendirilmesi, dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolünü açıklaması, okulöncesi çocuklarının dijital okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik bilgi ve farkındalığın sağlanması, öğrencilerin yapay zeka ve web2 araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Bu ders; Medya ve dijital medyaya yönelik kavram ve tanımlar (medya, dijital medya, kitle iletişim araçları, yeni medya, dijital okuryazarlık, medya okuryazarlığı, sosyal medya, sanal topluluklar, dijital ayak izi...), Medya türlerinin açıklanması (görsel, işitsel, basılı, dijital medya), Dijital medya ürünleri. Stop Motion tekniği ile dijital eğitim materyali üretilmesi, Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları, Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya ve şiddet, Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya zorbalık, dijital zorbalık kavramlarının anlatılması, Medya ve dijital medya ürünlerinin ve çocuk hakları açısından değerlendirilmesi, çocuk haklarının medya yolu ile korunması ve yaygınlaştırılması, Çocuk sağlığı açısından medyanın etkisi, çocukluk obezitesi, metal ve fiziksel etkiler, Çocuklukta dijital bağımlılık., Dijital medyaya erişim, dijital medya kullanımı bağlamında ailenin rolü, Dijital medya erişiminde çocuk gelişimcinin rolü. Yapay zeka araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme, Web2 araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme (Canva, Kahoot, Live Workshetts, Wordwall, Educaplay, Animated Drawing, Plotagon, Story Jumper, E book Creator...), Öğrenciler tarafından üretilen dijital eğitsel materyallerin değerlendirilmesi konularını içermektedir.
Hafta
Konu
1
Medya ve dijital medyaya yönelik kavram ve tanımlar. Medya, dijital medya, kitle iltişim araçları, yeni medya, dijital okuryazarlık, medya okuryazarlığı, sosyal medya, sanal topluluklar, dijital ayak izi...)
2
Medya türleri- Görsel, işitsel, basılı, dijital medya. Dijital medya ürünleri. Stop Motion tekniği ile dijital eğitim materyali üretilmesi.
3
Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları
4
Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya ve şiddet.
5
Çocuğun gelişiminde medya etkisi bağlamında medya zorbalık, dijital zorbalık.
6
Medya ve dijital medya ürünlerinin ve çocuk hakları açısından değerlendirilmesi, çocuk haklarının medya yolu ile korunması ve yaygınlaştırılması.
7
Çocuk sağlığı açısından medyanın etkisi, çocukluk obezitesi, metal ve fiziksel etkiler.
8
Çocuklukta dijital bağımlılık.
9
Dijital medyaya erişim, dijital medya kullanımı bağlamında ailenin rolü.
10
Çocukluk döneminde medya okuryazarlığı ve dijital okuryazarlık becerileri
11
Dijital medya erişiminde okulun ve öğretmenin rolü. Dijital çağda sınıf ortamları ve öğretmen yeterlilikleri.
12
Yapay zeka araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme.
13
Web2 araçları ile dijital eğitim materyalleri üretme.
14
Öğrenciler tarafından üretilen dijital eğitsel materyallerin değerlendirilmesi.
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Medya ve dijital medyaya yönelik temel kavramları ve tanımları açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya türlerini ayırt eder ve dijital medya ürünlerini tanımlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkiyi inceleyen medya kuramlarını analiz eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medyanın çocuk gelişimi üzerindeki etkisini ve medyada yer alan şiddet, zorbalık ve dijital zorbalık kavramlarını değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Medya ve dijital medya ürünlerini çocuk hakları açısından değerlendirir; çocuk haklarının medyada korunması ve yaygınlaştırılmasını açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aile ve okulun dijital medya erişimi ve kullanımı bağlamındaki rollerini açıklar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yapay zeka ve Web 2.0 araçları kullanarak dijital eğitim materyalleri üretme becerisi geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çocuklukta dijital bağımlılık literatürünü inceleyerek konu hakkında bilinç oluşturur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368864