PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
CGB332
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Ders, ders anlatımı, tartışma, vaka analizi, grup çalışması ve sunum teknikleri kullanılarak yürütülecektir.)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencilere Türk eğitim sisteminin temel yapısını, tarihsel gelişimini, hukuki ve idari boyutlarını tanıtmak; okul yönetimi süreçleri, ilkeleri ve sorunları hakkında bilgi kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilerin, eğitim sistemindeki güncel gelişmeleri eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeleri ve okul yönetimi uygulamalarını teorik bilgilerle ilişkilendirmeleri hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı Türk eğitim tarihinin gelişim aşamaları Eğitim sisteminde yasal ve idari düzenlemeler Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat yapısı Eğitim kademeleri ve işleyişi Eğitimde merkeziyetçilik ve yerelleşme tartışmaları Okul yönetiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri Okul yöneticisinin görev ve sorumlulukları Liderlik ve karar verme süreçleri Okul-veli-toplum ilişkileri Eğitim sisteminde reform ve güncel gelişmeler Türk eğitim sisteminin güçlü ve zayıf yönleri
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtımı, amaç ve kapsam, temel kavramlar
2
Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi
3
Türk eğitim sisteminin temel ilkeleri ve felsefi temelleri
4
ürk eğitim sisteminde yasal çerçeve: Anayasa, Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili mevzuat
5
Millî Eğitim Bakanlığının teşkilat yapısı ve görevleri
6
Eğitim kademeleri: okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim
7
Eğitim sisteminde merkeziyetçilik ve yerelleşme tartışmaları
8
Ara sınav ve değerlendirme
9
Okul yönetiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri
10
Okul yöneticisinin görevleri, sorumlulukları ve yetkinlikleri
11
Okul yönetiminde liderlik ve karar verme süreçleri
12
Okul-veli-toplum ilişkileri ve paydaş işbirliği
13
Türk eğitim sisteminde reformlar, güncel gelişmeler ve sorunlar
14
Genel değerlendirme, öğrenci sunumları ve dönem sonu sınavı
15
Genel değerlendirme, öğrenci sunumları ve dönem sonu sınavı
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenciler, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini, yasal çerçevesini ve örgütsel yapısını açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, okul yönetiminin temel ilkelerini, süreçlerini ve yöneticilerin görevlerini analiz edebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenciler, Türk eğitim sistemindeki güncel sorunları ve reform girişimlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/368865