PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon)
PFE302
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Hemşirelik -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Hafta
Konu
1
Sınıf Yönetimi
2
Sınıf İçi Kurallar
3
Motivasyon
4
Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü
5
Sınır Koyma
6
Disiplin
7
İstenen Davranışların Desteklenmesi
8
İstenen Davranışların Desteklenmesi 2
9
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
10
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
11
Rahatlatıcı Etkinlikler
12
Rahatlatıcı Etkinlikler
13
Etkinlik Sunumları
14
Etkinlik Sunumları
Program Çıktıları
1
Hemşirelik felsefesini, hemşirelik model ve kuramlarının bakımdaki önemini kavrar.
2
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli güncel kuramsal bilgi ve uygulama becerisini kazanır.
3
Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda hemşirelik sürecini kullanarak birey, aile ve topluma bakım hizmetini sunar ve izler.
4
Genel hemşireliğin dayandığı temel tıp, fen, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin bilimsel bilgileri yorumlar.
5
Sorun çözme, eleştirel düşünme ve etkili iletişim becerilerini kazanır.
6
Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu gösterir.
7
Bireysel ve mesleki gelişimi için bilgi ve teknolojideki yenilikleri izler.
8
Hemşirelik uygulamalarında liderlik yapar.
9
Hemşirelik uygulamalarını araştırmaya ve kanıta dayalı olarak yapılandırır.
10
Hemşirelik mesleğini etkileyen yasa, yönetmelik ve mevzuatı bilir ve izler.
11
Hemşirelik uygulamalarında insan ve hasta hakları ile yasal ve etik ilkelere göre hareket eder.
12
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
13
Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde yer alan yönetim ve öğretim aktivitelerine ilişkin bilgileri kullanır.
14
Bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15
Hemşirelik bakımı sunarken kültürel özellikleri göz önünde bulundurur.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Motivasyon kuramlarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/371969