PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
PFE304
6
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Çocuk Gelişimi -
Lisans
(Yüz-yüze)
Amaç
Eğitim ve öğretimde kullanılan öğrenme yöntemlerini öğrenir. Sanat eğitimi ve öğretiminde kulanılan özel öğretim yöntemlerini ve tekniklerini kavrar.
Ders İçeriği
Özel öğretim yöntemleri olarak: sunuş yöntemi, buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, problem çözme yöntemi, grupla çalışma yöntemi, drama ve rol yapma yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, altı şapka tekniği, proje tekniği, tam öğrenme, örnek olay incelemesi, kubaşık öğrenme gibi yöntemler öğrenilecektir.
Hafta
Konu
1
Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma
2
Eğitimin genel ve özel amaçları
3
Eğitimde yöntemler
4
Öğretim stratejileri
5
Öğretim teknikleri
6
Öğretim araç ve gereçleri
7
Ara sınav
8
Eğitim ve öğretim materyalleri
9
Eğitim ve öğretimde temalar
10
Görsel materyaller
11
Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı
12
Özel öğretim materyal geliştirme
13
Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir.
2
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir.
3
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir.
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir.
5
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir.
6
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir.
7
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir.
8
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir.
9
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir.
10
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir.
11
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir.
12
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir.
13
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir.
1
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalı, edindiği Yabancı dil bilgisini bu bilgilere erişmek için kullanabilmelidir.
2
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372823