PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Ürün Semantiği
TAS301
5
2 + 2
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Endüstriyel Tasarım -
Lisans
(Anlatım, sunum, sınıf içi tartışmalar ve soru- yanıt, öğrenci ödevleri (görsel ve sözel sunumlar, rapor teslimi, okuma))
Amaç
Dersin amacı, öğrencileri tasarımda anlam sorunsalını sistematik bir yaklaşımla keşfetmeye sevk etmek ve onları tasarlanmış ürünleri göstergebilimsel bir perspektiften analiz edip yorumlayabilmek için gerekli araç ve yöntemlerle donatmak, derste edindikleri bilgi ve içgörüyü göstergebilimsel ve anlambilimsel girdiler ile şekillenmiş ürün konseptleri geliştirmek amacıyla kullanabilmelerini sağlamak,
Ders İçeriği
Ürünlere anlambilim ve göstergebilim açısından bakabilme, ürünleri anlamlandırma, ürün tasarımı ile anlam yaratma, göstergeleri tanımlama, tasarımda anlambilim ilkelerini kullanabilme, ürün tasarımında form dili ile kullanıcı-ürün ilişkisini kurabilme, ürün anlambiliminin tanımı, kapsamı, amaçları ve hedefleri ve tasarım alanına getirdiği temel yaklaşımlar, ürün anlam kimliğinin seçimi, ürün anlamının oluşturulması,
Ders Veren
Aybeniz GÖKMEN
Hafta
Konu
1
Ders içeriği, amaç ve işleniş yöntemi tanıtımı,
2
Giriş: Dilbilimsel gösterge kuramı,
3
Giriş: Üçlü gösterge modeli,
4
Kavramlar: kodlar (düzgüler),
5
Kavramlar: düzanlam, yananlam, söylence,
6
Kavramlar: metafor, metonim,
7
Gündelik nesnelerde anlam,
8
Ara sınavı,
9
Nesnelerin dilsel anlamları,
10
Sınıflandırma temelli anlam modelleri,
11
Proje ödevinin duyurulması,
12
Göstergebilim uygulaması 1,
13
Göstergebilim uygulaması 2,
14
Proje ödevi teslim ve sunumu,.
Program Çıktıları
1
Tasarımın temel ilkelerini kavrayabilir
2
Çağdaş teknolojinin oluşturulacak yeni tasarımlar üzerindeki etkisini kavrayabilir
3
Tasarım problemlerini teşhis edebilme, tanımlama ve çözüm üretebilme becerilerini geliştirir
4
Analitik düşünce ve yenilikçi çıktılar aracılığıyla kullanıcı ihtiyaçlarını tespit edip cevaplar üretebilir
5
Güncel tasarım, malzeme ve üretim teknolojileri ile beraber düşünebilen, araştırma ve geliştirmeye açık, yeniliklere hızlı adapte olabilecek yaklaşımlara önem verir
6
Endüstriyel üretimin toplumsal ve çevresel etkilerine yönelik bilinç ve sorumluluk sahibi olmak, alternatifleri inceleyip geliştirir
7
Sözel ve teknik iletişimde uluslararası seviyede yüksek beceri geliştirir
8
Endüstriyel tasarım alanında, iyi bir tasarım için gerekli olan malzeme bilgisini edinir
9
Endüstriyel tasarım alanında, tasarım uygulamaları için gerekli olan teknik programları kullanır
10
Ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir
11
Bireysel anlamda sorumluluğa açık olur ve kendini bu konuda geliştirir.
12
Tasarlanan ürünün üretimi esnasında gözetim ve denetim görevini üstlenebilir.
13
Tasarım süreçlerini uygulayabilir
14
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek ,disiplinler arası ortak çalışma becerisini geliştirir.
15
Kendi alanıyla edindiği bilgileri sorgulayabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Önceden belirlenmiş anlamlar için ürün konseptleri geliştirir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarlanmış ürünlerde gerçekleşen farklı anlamlama türlerini ve düzeylerini ayırt edebilir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tasarlanmış ürünlerin anlamlarını tartışmada ders içeriğinin kazandırdığı kavramları ve terim dağarcığını kullanabilir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mevcut ürünleri, geniş bir nesneler sistemi içinde sahip oldukları anlamlara göre sınıflandırabilir,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mevcut tasarlanmış ürünlerin anlamlarını göstergebilimsel çerçeveler yoluyla çözümler ve yorumlar,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372888