PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı II
TAS307
5
2 + 2
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Endüstriyel Tasarım -
Lisans
(Görsel destekli sunumlar ile bilrikte teorik bilgi aktarımı. Teorik anlatımların uygulama ile pekiştirilmesi.)
Amaç
3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme tekniklerinin anlatılması ve buna bağlı olarak tasarımcı adaylarına üç boyutlu modelleme bilgi ve becerilerini kazandırmak. Öğrencilere, özellikle programın yeterliliklerini ve yeteneklerini öğrenerek doğru modelleme kurgusu oluşturacak seviyeye getirmek.
Ders İçeriği
KeyShot ve 3D Studio Max Programı aracılığı ile üç boyutlu modelleme ve render tekniklerinin anlatılması. Bir tasarımın bilgisayar programları aracılığıyla sayısal ortama aktarılması ve modelleme kurgusunun oluşturulması. Bilgisayar ortamında üç boyutlu düşünce becerilerinin geliştirilmesi ile birlikte bir ürünün üç boyutlu hale getirilmesinde program yetenek ve yeterliliklerine sahip olunması. Render tekniklerinin etkili bir şekilde kullanılması ile birlikte sunum paftalarının hazırlanması. Prototip makinalarının kullanımı ve bilgisayarda çizilen ürünlerin prototip makinalarına aktarımının yapılması.
Ders Veren
Mehmet AYDIN
Hafta
Konu
1
Bilgisayar destekli tasarım programları, programın kurulumu ve çalıştırılması ve dosya formatları
2
Tasarım/çizim programı çalışma ekranının tanıtımı ve yeni çalışma dosyası oluşturulması
3
Çizim araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması
4
Düzenleme araç çubuğunun kullanımı ve görevlerinin anlaşılması
5
Nesne yakalama ve nesne özelliklerini düzenleme işlevlerinin anlaşılması
6
Ölçülendirme araçlarının kullanımı ve işlevlerinin anlaşılması
7
Ara Sınav
8
Sorgu araçlarının kullanımı ve işlevlerinin anlaşılması
9
2 Boyutlu şekiller / 3 boyutlu kütle oluşturma
10
Külteleri değiştirme
11
Örnek ürün çizimi
12
Örnek ürün çizimi
13
Örnek ürün çizimi
14
Final
Program Çıktıları
1
Tasarımın temel ilkelerini kavrayabilir
2
Çağdaş teknolojinin oluşturulacak yeni tasarımlar üzerindeki etkisini kavrayabilir
3
Tasarım problemlerini teşhis edebilme, tanımlama ve çözüm üretebilme becerilerini geliştirir
4
Analitik düşünce ve yenilikçi çıktılar aracılığıyla kullanıcı ihtiyaçlarını tespit edip cevaplar üretebilir
5
Güncel tasarım, malzeme ve üretim teknolojileri ile beraber düşünebilen, araştırma ve geliştirmeye açık, yeniliklere hızlı adapte olabilecek yaklaşımlara önem verir
6
Endüstriyel üretimin toplumsal ve çevresel etkilerine yönelik bilinç ve sorumluluk sahibi olmak, alternatifleri inceleyip geliştirir
7
Sözel ve teknik iletişimde uluslararası seviyede yüksek beceri geliştirir
8
Endüstriyel tasarım alanında, iyi bir tasarım için gerekli olan malzeme bilgisini edinir
9
Endüstriyel tasarım alanında, tasarım uygulamaları için gerekli olan teknik programları kullanır
10
Ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir
11
Bireysel anlamda sorumluluğa açık olur ve kendini bu konuda geliştirir.
12
Tasarlanan ürünün üretimi esnasında gözetim ve denetim görevini üstlenebilir.
13
Tasarım süreçlerini uygulayabilir
14
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek ,disiplinler arası ortak çalışma becerisini geliştirir.
15
Kendi alanıyla edindiği bilgileri sorgulayabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Bir tasarımın program aracılığıyla sayısal ortama aktarılmasında doğru modelleme kurgusunu oluşturabilecek yeterliliğe ulaşır,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İki boyutlu bir çizimden üç boyutlu ortama aktarım aracılığı ile üç boyutlu düşünme becerilerini arttırır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bir tasarımın üç boyutlu ortama aktarılmasında programın yetenek ve yeterliliklerine hakim olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Temel modelleme tekniklerinden olan spline ve poligon modelleme yöntemlerine hakim olur,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
3ds Max programının ara yüz komutlarının, program içindeki yerlerini ve parametrelerinin işlevlerine hakim olur,
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372891