PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Pazarlama ve Müşteri İlişkileri
TAS306
6
3 + 0
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Endüstriyel Tasarım -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, öğrencinin işletmenin bir fonksiyonu olan pazarlamanın çevresini ve dinamiklerini öğrenmesini sağlayarak bunların pazarlama yönetimince anlamlandırmasını, ayrıca müşteri ilişkileri ile ilgili temel bilgileri alması sağlamaktır.
Ders İçeriği
Bu derste, pazarlama ile ilgili temel kavramların tanımlanması, pazar çevresinin ve pazar çevresini etkileyen faktörlerin belirlenmesi, tüketici davranışlarının anlamlandırılması, pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması sürecinin irdelenmesi, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma sürecinin yürütülmesi ve pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım konuları ile ayrıca müşteri ilişkileri yönetimi hakkında bilgiler verilecektir.
Hafta
Konu
1
Pazarlamaya Giriş
2
Pazar ve Pazarlama Çevresi
3
Tüketici Davranışları
4
Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
5
Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
6
Pazarlama Karması 1- Ürün Yönetimi
7
Pazarlama Karması 2- Fiyat ve Fiyatlandırma
8
Ara sınav
9
Pazarlama Karması 3- Tutundurma Çabaları
10
Pazarlama Karması 4- Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
11
Müşteri ilişkileri yönetimine giriş
12
Müşteri ilişkileri yönetiminin evreleri ve türleri
13
Müşteri ilişkileri yönetiminde müşteri hizmetleri
14
Müşteri ilişkileri yönetiminde başarı unsurları ve başarısızlık nedenleri
Program Çıktıları
1
Tasarımın temel ilkelerini kavrayabilir
2
Çağdaş teknolojinin oluşturulacak yeni tasarımlar üzerindeki etkisini kavrayabilir
3
Tasarım problemlerini teşhis edebilme, tanımlama ve çözüm üretebilme becerilerini geliştirir
4
Analitik düşünce ve yenilikçi çıktılar aracılığıyla kullanıcı ihtiyaçlarını tespit edip cevaplar üretebilir
5
Güncel tasarım, malzeme ve üretim teknolojileri ile beraber düşünebilen, araştırma ve geliştirmeye açık, yeniliklere hızlı adapte olabilecek yaklaşımlara önem verir
6
Endüstriyel üretimin toplumsal ve çevresel etkilerine yönelik bilinç ve sorumluluk sahibi olmak, alternatifleri inceleyip geliştirir
7
Sözel ve teknik iletişimde uluslararası seviyede yüksek beceri geliştirir
8
Endüstriyel tasarım alanında, iyi bir tasarım için gerekli olan malzeme bilgisini edinir
9
Endüstriyel tasarım alanında, tasarım uygulamaları için gerekli olan teknik programları kullanır
10
Ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir
11
Bireysel anlamda sorumluluğa açık olur ve kendini bu konuda geliştirir.
12
Tasarlanan ürünün üretimi esnasında gözetim ve denetim görevini üstlenebilir.
13
Tasarım süreçlerini uygulayabilir
14
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek ,disiplinler arası ortak çalışma becerisini geliştirir.
15
Kendi alanıyla edindiği bilgileri sorgulayabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Pazarlama çabalarını etkileyen çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama fonksiyonuna etkilerini ifade eder.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar tayini yapar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazarlama araştırmalarını planlar, bilgi toplama yöntemlerini kullanır ve bulguları yorumlar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Büyüme veya rekabet stratejileri doğrultusunda pazarlama planları geliştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pazar veya kaynak tabanlı strateji alternatiflerini sınıflandırır ve statejiler çerçevesinde pazarlama uygulamalarını sorgular.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372896