PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon)
PFE302
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Endüstriyel Tasarım -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Hafta
Konu
1
Sınıf Yönetimi
2
Sınıf İçi Kurallar
3
Motivasyon
4
Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü
5
Sınır Koyma
6
Disiplin
7
İstenen Davranışların Desteklenmesi
8
İstenen Davranışların Desteklenmesi 2
9
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
10
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
11
Rahatlatıcı Etkinlikler
12
Rahatlatıcı Etkinlikler
13
Etkinlik Sunumları
14
Etkinlik Sunumları
Program Çıktıları
1
Tasarımın temel ilkelerini kavrayabilir
2
Çağdaş teknolojinin oluşturulacak yeni tasarımlar üzerindeki etkisini kavrayabilir
3
Tasarım problemlerini teşhis edebilme, tanımlama ve çözüm üretebilme becerilerini geliştirir
4
Analitik düşünce ve yenilikçi çıktılar aracılığıyla kullanıcı ihtiyaçlarını tespit edip cevaplar üretebilir
5
Güncel tasarım, malzeme ve üretim teknolojileri ile beraber düşünebilen, araştırma ve geliştirmeye açık, yeniliklere hızlı adapte olabilecek yaklaşımlara önem verir
6
Endüstriyel üretimin toplumsal ve çevresel etkilerine yönelik bilinç ve sorumluluk sahibi olmak, alternatifleri inceleyip geliştirir
7
Sözel ve teknik iletişimde uluslararası seviyede yüksek beceri geliştirir
8
Endüstriyel tasarım alanında, iyi bir tasarım için gerekli olan malzeme bilgisini edinir
9
Endüstriyel tasarım alanında, tasarım uygulamaları için gerekli olan teknik programları kullanır
10
Ekip çalışması içinde sorumluluk alabilir
11
Bireysel anlamda sorumluluğa açık olur ve kendini bu konuda geliştirir.
12
Tasarlanan ürünün üretimi esnasında gözetim ve denetim görevini üstlenebilir.
13
Tasarım süreçlerini uygulayabilir
14
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek ,disiplinler arası ortak çalışma becerisini geliştirir.
15
Kendi alanıyla edindiği bilgileri sorgulayabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Motivasyon kuramlarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/372967