PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İç Mekanda Bitkisel Tasarım
İMÇ305
5
2 + 2
5,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
İç mekan bitkileri, yapay ortamlarda insanların doğaya yakınlaşması yanında estetik ve fonksiyonel çok sayıda katkı sağlamaktadır. Dersin amacı iç mekan bitkilerinin tanınması ve tasarıma aktarılması konusunda gerekli bilgiyi sağlamaktır.
Ders İçeriği
İç mekan bitkilerinin tanımı, önemi, işlevleri, İç mekan bitkilerinin genel özellikleri, istekleri, bakımı, üretim yöntemleri, özel bazı alanlarda kullanımı ve iç mekan bitkisel tasarım ilkeleri ve özellikleri.
Ders Veren
Hilal KAHVECİ
Hafta
Konu
1
İç mekan bitkilerinin tanımı, önemi, işlevleri, tarih boyunca iç mekanda kullanımı
2
İç mekan bitkilerinin genel özellikleri (form-biçim, norm- ölçü, tekstür-doku, renk, koku vb.), iç mekan bitkilerinin sınıflandırılması (ekolojik isteklerine, form özelliklerine, yaprak özelliklerine ve çiçek özelliklerin göre)
3
İç mekan bitkilerinin genel istekleri / sıcaklık, nem ve su, ışık, toprak vb.
4
İç mekan bitkilerinde bakım, bakım hataları ve sonuçları, İç mekan bitkilerinin üretim yöntemleri
5
Önemli bazı iç mekan bitki türleri , örnek bitkilerin incelenmesi
6
İç mekanda konsept bitkilendirmeler; dikey bahçeler, ve Terrarium örnekleri
7
İç mekanda bitkisel tasarım ilkeleri ve önemli bazı iç mekan bitki türleri
8
Arasınav
9
Özel tasarım örnekleri (su içi tasarım, iç bahçeler, pencere içinde tasarım, askıda tasarım v.b.) - İç mekanda bitkisel tasarım örnekleri
10
İç Mekan bitki türleri ve tasarım özellikleri, uygulama çalışması
11
Ödevler Sunumlar
12
Ödevler Sunumlar
13
İç mekanda bitki kompozisyonu örnekleri - İç mekanda bitkisel tasarım projesi
14
İç mekanda bitki kompozisyonu örnekleri - İç mekanda bitkisel tasarım projesi
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
4
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
2
5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Gösterim
3
7
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
2
4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küçük Grup Tartışması
2
2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Beyin Fırtınası
2
5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sözlü
2
2
Ara Sınav 1
3
1
Uygulama 1
3
1
Dönem Sonu Uygulaması
3
1
Ders İş Yükü:
122
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,78
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İç mekan bitkilerini özelliklerine ve isteklerine göre sınıflandırmak
4
5
5
4
4
4
4
5
5
5
5
4
3
İç mekan bitkileri ile peyzaj tasarımı yapmak
4
4
4
5
5
4
4
4
4
5
5
5
3
İç mekan bitkilerinin kullanıldığı alanlarda yaşanan bakım problemlerine çözüm üretmek
5
4
4
4
4
4
4
5
5
5
5
4
4
Ortalama Değer
4,33
4,33
4,33
4,33
4,33
4
4
4,67
4,67
5
5
4,33
3,33
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373020