PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Rölöve ve Restorasyon
İMÇ307
5
2 + 1
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Kültür mirasımızın bir parçası olan tarihi yapılar, geçmiş kültürlerin yapı teknolojisi, yaşam kültürü hakkında ipuçları taşırlar. Bu değerlerin gelecek kuşaklara aktarılması için ilk adım belgelemedir. Bu ders sonucunda öğrencilerin tarihi bir yapının belgelenmesi ve nasıl korunacağı konusunda bilgi sahibi olmaları, günümüzde kullanılmayan yapı teknolojileri, malzeme ve stillerini anlamaya yönelik bir çaba içine girmeleri amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Tarihsel olarak rölöve çıkarmanın geçmişine bakılacak, neden böyle bir belgeleme çalışmasına gerek duyulduğu konu edilecektir. Dersin uygulama bölümünde nasıl rölöve alınacağı ve rölöve projesinin nasıl hazırlanacağı örnek bir çalışmada uygulanacaktır. Restorasyon kuramları ve uygulama yöntemleri ele alınacaktır. Ülkemizden ve dünyadan koruma örneklerine yer verilecektir. Korumanın yasal boyutu ve projelendirme süreci tanıtılacaktır.
Ders Veren
Parısa GÜNEŞ
,
Serdar KASAP
Hafta
Konu
1
Giriş ve temel terminoloji
2
Mimari Rölöve: Tanım, Tarih, Çeşitler, Araçlar, Adımlar
3
Mimari ölçüm ve çizim uygulaması
4
Restorasyon: Koruma düşüncesi ve strüktürel hasara yol açan etkenler
5
Restorasyon teknikleri ve restorasyon projesinin hazırlanması
6
Restorasyon örnekleri
7
Mevcut Bina Rölöve Alımı (ÖLÇÜM)
8
Ara Sınav
9
Mevcut Bina Rölöve Alımı (ÇİZİM)
10
Mevcut Bina Rölöve Alımı Restorasyon projesi (Araştırma & Rölöve)(ÇİZİM)
11
Mevcut Bina Rölöve Alımı Restorasyon projesi (Araştırma & Rölöve)(ÇİZİM)
12
Restorasyon projesi: Bir Osmanlı Dönemi Çeşmesi (Restitüsyon & Restorasyon)
13
SUNUMLAR
14
SUNUMLAR
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Grup Çalışması
2
7
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Saha / Arazi Çalışması
2
7
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
2
14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Sınıf Dışı Çalışma
2
14
Ara Sınav 1
1
1
Ödev 1
10
1
Dönem Sonu Uygulaması
6
1
Ders İş Yükü:
101
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
3,96
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Kültür varlığını koruma bilinci konusunda bilgi ve kavrayış sahibi olmak
5
5
3
5
4
4
3
4
4
3
4
3
2
Koruma kuramı konusunda ulusal/ulusalarası kavramsal, yasal konularında bilgi ve kavrayış sahibi olmak
5
4
4
5
5
5
5
4
4
4
3
4
2
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak
5
5
5
5
5
5
4
4
3
3
4
3
2
Mevcut yapıların belgelenmesi konusunda araştırma yaparak, yazılı, sözlü sunabilmek
5
5
5
5
5
5
5
4
4
3
3
3
2
Ortalama Değer
5
4,75
4,25
5
4,75
4,75
4,25
4
3,75
3,25
3,5
3,25
2
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373021