PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İklim ve Tasarım
İMÇ306
6
2 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Dersin amacı öğrencilere peyzaj tasarımlarında iklim duyarlı tasarım kılavuzları oluşturabilme ve tasarım projelerine uyarlayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Dış mekan kullanımında iklim elemanlarının bütünleşik etkilerinin önemini kavrayabilemleri de hedeflenmektedir.
Ders İçeriği
İklim parametreleri ve aynı zamanda iklim parametrelerinin bütünleşik etkileri örnek bir çalışma alanı (alanları) çerçevesinde irdelenmektedir. Öğrenciler örnek alanda iklim duyarlı tasarım kılavuzu hazırlamakta ve tasarımı projesi üretmektedirler.
Hafta
Konu
1
Ders kapsamının ve çalışma alanının açıklanması. Sıcaklık - peyzaj tasarımı ilişkisi üzerinen kuramsal anlatım.
2
Çalışma alanı kapsamında sıcaklık-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Yağış ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzeriden kuramsal anlatım.
3
Çalışma alanı kapsamında yağış-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Rüzgar ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzeriden kuramsal anlatım.
4
Çalışma alanı kapsamında rüzgar-peyzaj tasarımı ilişkisi öğrenci sunumu. Nem ve peyzaj tasarımı ilişkisi üzerinen kuramsal anlatım.
5
Çalışma alanı kapsamında nem-peyzaj tasarımı ile ilgili öğrenci sunumu. İklim sınıflandırması ve iklim parametrelerinin bütünleşik yorumlanması üzerine kuramsal açıklama.
6
Peyzaj tasarımı kapsamında iklim sınıflandırması ve iklim parametrelerinin bütünleşik yorumlanması
7
Kış Kentleri Kentsel Tasarım Rehberleri: Dünya'dan Örnekler
8
Ara Sınav
9
Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar)
10
Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar)
11
Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar)
12
Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar)
13
Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar)
14
Çalışma alanı kapsamında iklim duyarlı tasarım projesi (Öğrenci çizimleri üzerinde tartışmalar)
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
İklim duyarlı tasarım yaklaşımını ve ilkelerini anlama ve uygulama
3
2
2
3
3
1
2
5
1
1
1
3
-
İklim ve insan konforu arasındaki ilişkiyi anlama
3
1
1
2
2
1
1
5
1
1
1
3
-
Bilimsel bilgiye dayalı olarak küresel iklim değişikliği farkındalığı
3
3
1
4
2
1
1
5
1
2
1
3
-
Ortalama Değer
3
2
1,33
3
2,33
1
1,33
5
1
1,33
1
3
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373045