PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
İç Mekanda Sürdürülebilir Tasarım
İMÇ310
6
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze eğitim)
Amaç
Bu derste öğrencilerde iç mekan tasarımında sürdürülebilirlik ile ilgili temel bilgi birikimi oluşturmak, enerji korunumu, su korunumu, malzeme korunumu ve insan sağlığı ve konforu gibi sürdürülebilir tasarım stratejilerini iç mekan tasarımında veri olarak kullanabilme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
Sürdürülebilirlik kavramı, yapılı çevrede sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir iç mekan tasarımı kavramları tanıtılır. Mekanların kullanım ömürlerine göre sürdürülebilir mekan tasarımı stratejileri, çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri ve iç mekanların çevresel performans değerlendirmesi hakkında bilgi aktarılır.
Hafta
Konu
1
Derse giriş ve dersin amac, kapsam ve yürütülüş biçiminin tanıtılması
2
Sürdürülebilirlik kavramı ve iç mimarlık açısından önemi
3
İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın kavramsal çerçevesi ve tarihsel gelişimi
4
Çevre, insan, doğa ve tasarımda ilişkilerarası sorgulama
5
Sürdürülebilirlik kavramının çevresel, sosyo-kültürel ve ekonomik boyutu
6
Yapılı çevrede sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık kavramı
7
Sürdürülebilir iç mekan tasarımlarında güncel yaklaşımlar
8
Ara değerlendirme
9
İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu ve çevre bilinci
10
İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarımın toplumsal boyutu ve sakin hareketi
11
Çevresel performans ile ilgili sertifikasyon sistemleri
12
Ödev sunumları
13
Ödev sunumları
14
Ödev sunumları
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Öğrenci iç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ve bu konudaki toplumsal çalışmalara yönelik eleştirel bilgiye sahip olacaktır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
İç mimarı projeleri çevreye olan etkileri bağlamında sorgulayabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yeşil, ekolojik, sürdürebilir ve çevreye duyarlı tasarım kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373047