PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
PFE304
6
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz-yüze)
Amaç
Eğitim ve öğretimde kullanılan öğrenme yöntemlerini öğrenir. Sanat eğitimi ve öğretiminde kulanılan özel öğretim yöntemlerini ve tekniklerini kavrar.
Ders İçeriği
Özel öğretim yöntemleri olarak: sunuş yöntemi, buluş yöntemi, soru-cevap yöntemi, problem çözme yöntemi, grupla çalışma yöntemi, drama ve rol yapma yöntemi, beyin fırtınası yöntemi, altı şapka tekniği, proje tekniği, tam öğrenme, örnek olay incelemesi, kubaşık öğrenme gibi yöntemler öğrenilecektir.
Hafta
Konu
1
Özel öğretim yöntemleri tanımlama, sınıflandırma
2
Eğitimin genel ve özel amaçları
3
Eğitimde yöntemler
4
Öğretim stratejileri
5
Öğretim teknikleri
6
Öğretim araç ve gereçleri
7
Ara sınav
8
Eğitim ve öğretim materyalleri
9
Eğitim ve öğretimde temalar
10
Görsel materyaller
11
Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımı
12
Özel öğretim materyal geliştirme
13
Eğitim ve öğretim kaynaklarını verimli kullanma
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Milli eğitimin temel yaklaşım felsefesini ve eğitim alanındaki uygulamalarını değerlendirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretim yöntemlerini bilir ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretimde kullanılan stratejileri bilir ve kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Özel öğretim yöntemlerinde teknolojik gelişmeleri kullanır
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373076