PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon)
PFE302
6
2 + 0
3,0
Seçmeli
Birim Bölüm
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak öğretmen adaylarının uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanıyıp, bunlarla başa çıkma yöntemleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Ders İçeriği
Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar.
Hafta
Konu
1
Sınıf Yönetimi
2
Sınıf İçi Kurallar
3
Motivasyon
4
Dikkat Çekme, Cesaretlendirme ve Övgü
5
Sınır Koyma
6
Disiplin
7
İstenen Davranışların Desteklenmesi
8
İstenen Davranışların Desteklenmesi 2
9
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
10
İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi
11
Rahatlatıcı Etkinlikler
12
Rahatlatıcı Etkinlikler
13
Etkinlik Sunumları
14
Etkinlik Sunumları
Program Çıktıları
1
Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek
2
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek
3
Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek
4
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek
5
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak
6
Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek
7
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek
8
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak
9
Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek
10
Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak
11
Akademik ve tasarım araştırmalarına yönelik bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek
12
Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek
13
Meslek alanının sosyal ve çevresel bilgilerini takip edebilecek ve paydaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
Sınıfta zaman yönetimini oluşturan temel boyutları açıklayabilmek.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Okul ve sınıf yönetimine ilişkin temel kavramları anlamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sınıfta olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmanın koşullarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Motivasyon kuramlarını kavramak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrencileri motive etme yollarını tartışmak ve uygulamak.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373077