PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
RESİM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Sanat Uygulamaları I
RES305
5
1 + 2
4,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Resim -
Lisans
(Yüz yüze.)
Amaç
Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütülmesini amaçlar ve bu amaç doğrultusunda öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin kazandırılmasını teorik ve uygulamalı çalışmalarla amaç edinir.
Ders İçeriği
Bu ders, öğrenciye gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengelenerek yürütüldüğü ve öğrenciye altyapı oluşturacak görsel sanatın temellerinin verildiği teorik ve uygulamalı çalışmaları içerir.
Ders Veren
İrfan DÖNMEZ
,
Burcu Nur CENGİZ
Hafta
Konu
1
Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme.
2
Tuval ve mukavva üzerine naturmört eskiz kompozisyon kurulum çalışmaları.
3
Tuval üzerine naturmört kompozisyonunun büyütülmesi.
4
Tuval ve mukavva üzerine naturmört eskiz kompozisyon kurulumu soyutlama çalışmalar.
5
Tuval ve mukavva üzerine serbert malzemeyle peysaj etüd çalışmalar.
6
Tuval ve mukavva üzerine yağlı boya ve akrilik boya peysaj etüd çalışmalar.
7
Tuval üzerine yağlı boya ve akrilik boya peysaj etüd çalışmaların büyütülmesi.
8
Natürmort ve peysaj ödevlerinin sonuç değerlendirilmesi sergi hazırlığı. Ara Sınav.
9
Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları.
10
Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları.
11
Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları.
12
Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması.
13
Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması.
14
Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması.
Ders İş Yükü
Çalışma Türü / Öğretim Metotlar
Süresi (Saat)
Sayısı
Önceden planlanmış özel beceriler
Problem Çözme
3
10
Önceden planlanmış özel beceriler
Vaka Çalışması
2
14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tartışmalı Ders
3
7
Dinleme ve anlamlandırma
Ders
1
14
Ara Sınav 1
3
1
Ödev 1
3
1
Dönem Sonu Uygulaması
5
1
Ders İş Yükü:
104
AKTS
(Ders İş Yükü / 25.5)
:
4,08
Program Çıktıları
1
Görme-gözlem ve görsel çözümleme becerisi.
2
Resim tekniklerini ve malzemelerini tanımlama ve uygulayabilme becerisi.
3
Yaratıcı ve alanında yenilikçi düşüncelerini görselleştirebilme becerisi.
4
Sanat, çağdaş sanat ve sanat eleştirisi alanlarında kuramsal donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri kullanabilme becerisi.
5
Sanatsal sorunları sorgulayabilme ve eleştirel düşünme becerisi.
6
Resim sanatına çağdaş ve güncel yaklaşımların etkisini kavrayabilme.
7
Sanat eserlerini inceleme, çözümleme, analiz ve değerlendirebilme becerisi.
8
Sanat alanında ürün/yapıt üretme sürecinde ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak tasarlama ve yaratma becerisi.
9
Sanatsal projeleri yönetebilme ve uygulayabilme becerisi.
10
Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip ederek alanına adapte edebilme becerisi.
11
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
12
Sanat alanında etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi.
13
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve gerçekleştirebilme becerisi.
14
Sanatı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayarak alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip edebilme becerisi.
15
Yaratıcılık sürecinde alanının kavramsal bilgi birikimini ve becerilerini mesleki özgüvenle pekiştirebilme.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Sanatsal bilgisini sezgi ve duyguları ile birleştirerek görsele dönüştürebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Görsel sanatlardaki yaratıcı unsurların ayrımına varır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Yaratıcı gücünü geliştirerek duygu ve düşüncelerini görselleştirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Doğa nesnelerine bakış açısını sanatsal yönde değiştirir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı teknikler öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373229