PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çağdaş Sanat ve Yorumu
SCT303
5
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Anlatı, soru-cevap, tartışma)
Amaç
Modern sanatın ortaya çıkış koşullarını ve gelişim çizgisini on dokuzuncu yüzyıl sonundan 1950’li yıllara uzanan bir zaman dilimi içerisinde kronolojik olarak öğretmek.
Ders İçeriği
Bu derste modern sanatın, toplumsal-ekonomik arka plan çerçevesinde ortaya çıkışı açıklığa kavuşturulacaktır. Akademilerin öğrettiği sanatın modern dünyada zeminini yitirmesi ve avant-garde tutumların ortaya çıkışı öğrenilecektir. Her on yılda bir, toplumsal değişimlerle birlikte sanatta beliren yeni tutumlar kronolojik olarak irdelenecektir.
Ders Veren
Fatma ÇİFTÇİ
Hafta
Konu
1
Fransız ihtilali, Sanayi devrimi ve Modern kavramı.
2
On dokuzuncu yüzyıl sanatında egemen olan Ecole des Beaux-Art ve Salon sergileri.
3
Fotoğrafın bulunuşunun sanat üzerindeki etkileri bağlamında Realism
4
Manet ve Paris kent yaşamı.
5
Impressionism ve sonrası.
6
Sembolizm ve Art-Nouveau.
7
Fransa’da bağımsız salonlar ve Fauvisme.
8
Almanya’da savaş öncesi sanat: Expressionism.
9
Paris’te soyut sanatın erken adımları ve Cubist devrim.
10
İtalya’da politika ve sanat: Futurism.
11
Marcel Duchamp: Futurizm ve Dada.
12
İsviçre, ABD ve Almanya’da karşı-sanat: Dada.
13
Savaş sonrası yaşamı yeniden inşada sanat ve tasarım: Sovyetler Birliği’nde Constructivism, Almanya’da Bauhaus
14
İki savaş arası sanat: Surrealism.
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Avant-garde sanatın geleneksel sanattan farkına varır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Farklı sanat yaklaşımları arasında bağlantı kurabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Sanat politika arasındaki ilişkileri anlamlandırır.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373372