PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
SERAMİK VE CAM
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Çağdaş Türk Seramik Sanatı Tarihi
SCT302
6
2 + 0
2,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Seramik ve Cam -
Lisans
(Yüz yüze)
Amaç
Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, ülkemizde ve dünyada 1930 larda başlayan sanatsal seramiğin günümüze kadar olan serüvenini ve kuşağının öncüsü olmuş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği
Kronolojik bir sıra ve görsellerle birlikte Çağdaş Türk Seramiğinin gelişiminin öğrenciye anlatılması.
Hafta
Konu
1
Tanışma, Çağdaş Türk Seramiğine giriş.
2
Yurt dışında eğitim almış sanatçılar, 1930-1940 Kuşağı.
3
Türkiye'de sanat okulları ve seramik bölümlerinin gelişim.
4
1940-1950 kuşağı sanatçılar.
5
1940-1950 kuşağı sanatçılar.
6
1940-1950 kuşağı sanatçılar.
7
Vize Haftası
8
1960-1970 kuşağı sanatçılar.
9
1970-1980 kuşağı sanatçılar
10
1980-1990 kuşağı sanatçılar
11
1990-2000 kuşağı sanatçılar.
12
2000-2010 kuşağı sanatçılar.
13
Genç kuşak sanatçılar.
14
Final Sınavı
Program Çıktıları
1
Sanat, tasarım, seramik ve cam alanlarına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi kazanır.
2
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanır.
3
Seramik ve cam alanın gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak ortaya kona sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü-yapıtı yada süreci tasarlama ve yaratma becerisi kazanır.
4
Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve gurup içinde çalışma becerisi kazanır.
5
Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme tanımlama ve çözme becerisi kazanır.
6
Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
7
Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
8
Sanat tasarım çözümlemelerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli donanıma sahip olur.
9
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
10
Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi kazanır.
11
Araştırma yönü kuvvetli teknolojik gelişmeleri takip eden alanına adapte edebilme bilincine sahip olur.
12
Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama benimseme bilincine sahip olur.
13
Yaratıcılık sürecinde mesleki öz güvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci kazanır.
14
Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eder
15
Disiplinlerarası ortak çalışma becerisi kazanır.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
PÇ 11
PÇ 12
PÇ 13
PÇ 14
PÇ 15
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi beklenmektedir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ülkemizde ve dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Çağdaş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kuşaklar arası farkları ülkenin o dönemdeki sosyo-ekonomik ve kültürel durumu ile birlikte okuyabilmesi
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/373376