PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon)
PFE403
7
3 + 0
4,0
Seçmeli
Birim Bölüm
Bilgisayar Mühendisliği -
Lisans
(Yüzyüze)
Amaç
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmaktır.
Ders İçeriği
Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik);öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Hafta
Konu
1
Rehberlik Dersine Giriş
2
Çağdaş Eğitimde Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik Hizmetleri
3
Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri
4
Eğitim Sürecinde Rehberlik Hizmetleri
5
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
6
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programları
7
Kişisel-Sosyal Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
8
Kişisel-Sosyal Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
9
Eğitsel Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
10
Eğitsel Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
11
Mesleki Rehberliğin Amacı, İçeriği ve Kapsamı
12
Mesleki Rehberliğin Farklı Gelişim Düzeyindeki Çocuk ve Ergenlere Uygulanması
13
Bireyi Tanıma Teknikleri
14
Genel Değerlendirme
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptir.
2
Bilişim problemlerini fark etme, tanımlama, formüle etme ve çözme bilgi ve becerisine sahiptir.
3
Gereksinimleri belirlemeye yönelik olarak bir sistemi, sistem parçasını ya da süreci analiz eder, alternatifleri mühendislik yöntemlerini kullanarak kıyaslar, en uygun çözümü tasarlar.
4
Tasarımın gerçekleştirilmesi sürecinde, uygun teknikleri, mühendislik ve bilişim araçlarını seçer ve kullanır; tüm kaynakların verimli kullanımını, süreçlerin etkin planlanmasını, takibini ve uygulanmasını sağlayarak proje yönetimini gerçekleştirir.
5
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışır. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
6
Bir konuya yönelik olarak kaynak araştırmalarını yapar, verimli bir şekilde değerlendirir ve kullanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin ve kişisel gelişimin sürekli farkındalığı ile bilişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. Yenilikleri takip eder, girişimcidir.
8
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, İngilizce ve Türkçe kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlar.
9
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, sorumluluğunun bilincindedir. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini anlar, değerlendirir ve mesleki çalışmalarına uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri, temellerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Eğitsel, kişisel-sosyal ve mesleki rehberliğin amaçlarını, kapsamlarını ve gelişim düzeylerine göre uygulamalarını bilir. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesini, psikolojik danışmanın rol ve görevlerini bilir. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Bireyi tanıma tekniklerini bilir. ;
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
özel eğitime dair işleyişi bilir ve yürütür
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374772