PDF hazırlanıyor, lütfen bekleyin...
PDF
BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
(2025 - 2026)
Ders Bilgi Formu
Ders Adı
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
AKTS
Z / S
Yazılım Mühendisliği
BM302
6
3 + 0
3,0
Zorunlu
Birim Bölüm
Bilgisayar Mühendisliği -
Lisans
(Bu dersin işlenme şekli yüz yüzedir.)
Amaç
Bu dersin amacı yazılım mühendisliği temel ilkelerinin kavranması ve uygulanmasıdır.
Ders İçeriği
Profesyonel yazılım geliştirme süreçleri, yazılım mühendisliği etiği, yazılım süreçleri, çevik metotlar, plan-odaklı yazılım geliştirme, çevik yazılım geliştirme, çevik proje yönetimi, gereksinim mühendisliği, sistem modelleme, mimari tasarım, yazılım testi ve yazılım evrimi
Hafta
Konu
1
Giriş
2
Profesyonel yazılım geliştirme ve yazılım mühendisliği etiği
3
Yazılım prosesleri
4
Çevik metotlar, plan-odaklı ve çevik yazılım geliştirme
5
Uç programlama ve çevik proje yönetimi
6
Gereksinim mühendisliği
7
Gereksinim mühendisliği prosesleri
8
Sistem modelleme (bağlam modelleri, etkileşim modelleri)
9
Sistem modelleme (yapısal modeller, davranışsal modeller, modele dayalı mühendislik)
10
Mimari tasarım
11
Tasarım ve Uygulama
12
Yazılım testi (Geliştirme testi, Test odaklı geliştirme)
13
Yazılım testi (Sürüm testi, kullanıcı testi)
14
Yazılım evrimi
Program Çıktıları
1
Matematik, fen bilimleri, hesaplama ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal/uygulamalı bilgilere ve yeterli altyapıya sahiptir.
2
Bilişim problemlerini fark etme, tanımlama, formüle etme ve çözme bilgi ve becerisine sahiptir.
3
Gereksinimleri belirlemeye yönelik olarak bir sistemi, sistem parçasını ya da süreci analiz eder, alternatifleri mühendislik yöntemlerini kullanarak kıyaslar, en uygun çözümü tasarlar.
4
Tasarımın gerçekleştirilmesi sürecinde, uygun teknikleri, mühendislik ve bilişim araçlarını seçer ve kullanır; tüm kaynakların verimli kullanımını, süreçlerin etkin planlanmasını, takibini ve uygulanmasını sağlayarak proje yönetimini gerçekleştirir.
5
Disliplin içi ve disiplinler arası projelerde bireysel, takım üyesi veya takım lideri olarak etkin ve sonuç odaklı çalışır. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
6
Bir konuya yönelik olarak kaynak araştırmalarını yapar, verimli bir şekilde değerlendirir ve kullanır.
7
Yaşam boyu öğrenmenin ve kişisel gelişimin sürekli farkındalığı ile bilişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. Yenilikleri takip eder, girişimcidir.
8
Sözlü ve yazılı iletişim kurar, İngilizce ve Türkçe kullanarak bilişim alanındaki bilgileri izler, yorumlar ve teknik doküman hazırlar.
9
Bilişim uygulamalarının kurumsal, toplumsal ve çevresel sonuçlarını göz önünde tutar, sorumluluğunun bilincindedir. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
10
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, bilişim hukuku temel prensiplerini anlar, değerlendirir ve mesleki çalışmalarına uygular.
Ders Öğrenme Çıktısı - Program Çıktıları (1 -5 Puan Aralığı)
Ders Öğrenme Çıktısı
PÇ 1
PÇ 2
PÇ 3
PÇ 4
PÇ 5
PÇ 6
PÇ 7
PÇ 8
PÇ 9
PÇ 10
Öğrenci, yazılım geliştirme süreçlerini bilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, gereksinim mühendisliği süreçlerini yapabilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Öğrenci, yazılım mimari tasarım ve uygulamalarını öğrenir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ğrenci, yazılım test ve evrim süreçlerini gerçekleştirebilir.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ortalama Değer
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
https://ebs.bilecik.edu.tr/pdf/dersbilgigetir/374810